RSVPTC

B125

Amikor az oktató megbukik

2012. február 15., 18:43 Módosítva: 2012.03.19 17:54
10

Reméltük, hogy a civil olvasókon kívül autós és motoros oktatók is írnak majd nekünk a Miért hazudnak az autósiskolák című, ma megjelent cikkünk után. Értelmes vita, tudják!

Rögtön hárman is megosztották velünk véleményüket a szakmából. Leveleik tanulságosak, ha összevetjük őket, még egymással sem értenek egyet, és velünk sem mindenben. Egyiküktől megtudjuk, hogy néha az oktató is megbukik kreszből, hogy az autójogosítvány valójában több mint 100 ezer forintba kerül.

Másikuk szerint a B125 nyomán létrehozott, gyorsított A1-es jogosítvány megszerzése nehéz lesz, a harmadik pedig levezeti, hogy miként kerülhet egy szinházi este 60 ezer forintba.

Leveleiket továbbra is várjuk, ígérjük, nem mindet tesszük közszemlére.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hogy állunk a szavazással?

2011. február 15., 17:45 Módosítva: 2011.02.16 12:00
38

Angéla küldött nem is olyan rég egy köremailt azoknak, akik aláírásgyűjtő helyként regisztráltak, mondják meg, mekkora mennyiség pihen náluk. A 475 megszólítottból 69-en válaszoltak, és neveztek megy egy számot. Angéla végzettségét tekintve közgazdász, így nem okozott neki nehézséget, hogy átlagoljon. Ennek értelmében pedig a 475 aláíróhelyen átlagosan 48 aláírás van. Hogy akkor ezt most kezeljük optimistán, és szorozzuk fel a 48-as átlagot a 475 aláíróhellyel? Mert az akkor 22 800, plusz a 9500 a szerkesztőségünkben, az 32 300, nem is rossz. Vagy legyünk pesszimisták, és induljunk ki abból, hogy akik egy emailre sem válaszolnak, azok szarnak a gyűjtésre is, és valójában szinte egy sincs náluk? Esetleg gondoljunk bele, hogy egy kürtőskalácssütő, fogorvos, vagy kocsmáros nem nagyon foglalkozik az emailezéssel, hanem süt, fúr vagy csapol, és akkor van még egy óriási mennyiségű szavazat, ami majd az utolsó héten érkezik be?

Na, hát így válaszoljon az ember a Hogyan állunk a szavazással? – kérdésre. Sokan írják, hogy tegyünk ki egy számlálót, amin követhető az állás, de ez sajnos ilyen: a rosseb tudja, hogyan állunk. A helyzetet bonyolítja, hogy egy hete már a MOL benzinkutakon is lehet aláírni, ami az aláíróhelyek számát 799-re növeli. MOL-kútról egyáltalán nem jött vissza semmilyen visszajelzés. El tudom képzelni, hogy egy ekkora gépezet nehezen lendül be, a motorkereskedések nagy részének is hetekbe került, mire felfogták, miről van szó. Én ma mindenesetre úgyis elmegyek tankolni, és akkor majd szúrópróba-szerűen csekkolok egy MOL-kutat, ugyanerre biztatnám a nyájas olvasót is.

Bónuszként pedig kérem, fogadják szeretettel az egyik legfrissebb borítékot, ami a boldog kis mediterrán országból, Izraelből érkezett, és nyolc magyar állampolgár aláírását tartalmazta.

B125 – Miről szól a kezdeményezés?

Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.

Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.

Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.


B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése

Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.

Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.

Képviselő-rekord Miskolcon!

2011. január 20., 16:35 Módosítva: 2011.01.31 13:36

From: Csaba

Date: January 20, 2011 2:31:31 PM GMT+01:00

To: Totalcar

Subject: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/01/20/
dr._toth_jozsef_elrontotta_a_mokat/

Szia

A cikketeket olvasva és felbuzdítva rajtuk, elküldtem a saját képviselőmnek.

Az ő személyes hozzáállása +++++!

A második része, az elérhetőség, abban valószínűleg szerencsém is volt, megtalálása miskolc-goromboly.hu honlapunkon másodpercek kérdése volt!

Az általatok megfogalmazott levelet továbbküldtem: 2011.01.20. 13:36 keltezéssel,

Sent: Thursday, January 20, 2011 1:51 PM
Subject: Re: 15 lóerős robogók B kategóriás jogosítvánnyal

Szóval szerintem az eddigi rekord 15 perc.

ui.:csak egy hű olvasótok vagyok egyik pártnak sem tagja!

Csaba
Miskolc

Gergely nevű olvasónk is gyors volt, ráadásul már választ is kapott, egyelőre csak olyat, amiből arra következtethetünk, hogy a képviselője nem egy kimondott Bill Gates.

From: gergely
Date: January 20, 2011 9:09:20 PM GMT+01:00
Subject: dr._toth_jozsef_elrontotta_a_mokat/

Képviselő-rekord Miskolcon!
URL: http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2011/01/20/kepviselo-rekord_miskolcon/

Targy: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/01/20/ dr._toth_jozsef_elrontotta_a_mokat/
Helló, 

a cikken felbuzdulva elküldtem képviselőnknek de ez a válasz jött...
------
This report relates to a message you sent with the following header fields:

Message-id: <4d3848c5.918acc0a.0f45.7f14@mx.google.com>
Date: Thu, 20 Jan 2011 15:37:54 +0100
From: Gergely <gergely@xxxxxxxx.com>
To: denes.gulyas@parlament.hu
Subject:
=?iso-8859-2?Q?715/2010_=C1llampolg=E1ri_kezdem=E9nyez=E9s_t=E1mogat=E1sa?=

Your message cannot be delivered to the following recipients:

Recipient address: denes.gulyas@parlament.hu
Reason: Over quota
------

gyakran nézegetheti a fiókját...

Gergő

A 125-ös regadóját is meg kéne piszkálni?

2011. január 11., 12:19 Módosítva: 2011.01.31 13:35
3

Feladó: András

Címzett: Winkler Róbert

Dátum: 2011. január 11. 10:38

Tárgy: B125

Sziasztok !

Én már aláírtam a B125-öt és elkezdtem gyűjteni az aláírásokat. Miért van, hogy az A1 és A kat jogsikkal rendelkezők állnak a legellenszenvesebben a kezdeményezéshez?

Két indokuk van:
– Ők már kifizették és végig járták a A1-hez szükséges procedúrát, nekünk miért legyen ingyen.
Ezt megértem (irigység).
– Egy autós (aki akár egy Veyront is vezethet) kezébe nem való egy max. 11 kW-os bicikli.
Ebben van valami igazuk, vagy nincs ?

Kicsit a 125-ös kategória regadóját is meg kéne piszkálni mert nem reális, hanem baromi sok a motor árához viszonyítva, legalábbis mióta bejöttek a kínai cuccok.
– 125 ccm : 95 000 Ft
– akármekkora motor : 230 000 Ft
– korszerű 1100-as autó : 250 000 Ft
Szerintem ez a felállás nem racionális, kb. 50 000 Ft-ra le kéne vinni regadót, mert a jelenlegi olcsó új 125-ös robogók árát nagyon megdobja, és akkor autó mellé már nem is olyan kedvező választás. Használt 125-ös, meg alig van rendszámmal, és ha ennyi marad a regadó, nem is lesz jobb a helyzet. Én meg legálisan szeretnék két személlyel 70-el menni a Soroksári úton.

Üdv.: András

Kedves András,

Hogy miért ellenzik a kezdeményezést azok, akiknek A1 vagy a-jogsijuk van, nem találgatnék. Alapvetően el tudom persze képzelni, hogy igazad van. A 125-ösök regadójával kapcsolatban pedig abszolút egyetértünk. Tegnap itt a szerkesztőségben épp azon vitatkoztunk, hogy a méltányos, reális regisztrációs adó inkább a 20, vagy 50 ezer forinthoz lenne-e közelebb.

Ebben az akcióban ezzel már sajnos nem foglalkozhatunk, de ha sikeres lesz az aláírásgyűjtés, a következőbe valószínűleg belevesszük. Ha meg nem lesz sikeres, úgyis minden marad a régiben.

Üdvözlettel:
Winkler Róbert

B125 – Miről szól a kezdeményezés?

Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.

Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.

Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.


B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése

Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.

Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.

B 125: ki írhatja alá és ki gyűjtheti?

2011. január 5., 13:48 Módosítva: 2011.01.31 13:35
4

From: Bányai Zsolt

Date: 2011. január 4.

Subject: Kérdés

To: Totalcar

Tisztelt Winkler Róbert!

Az aláírásgyűjtéssel kapcsolatban lenne 1-2 kérdésem.

1.  Az aláírásgyűjtő ívet csak 18. életévüket betöltött személyek írhatják alá, vagy nincs konkrétan életkorhoz kötve?


2.: Az aláírásokat bárki gyűjthet?? Gondolok itt például a 18. életévüket be nem töltött 15-17 évesekre?

3.: A legelső kérdéshez kapcsolódik. Az én ismeretségi körömben nagyon sok olyan  motoros fiatal van akik  15-17 évesek és nagyon szívesen aláírnak ezt az ívet. Ha esetleg 18 év feletti korhoz van mégis kötve az aláírás, akkor utólag ellenőrzésre kerülne az összes aláíró személyazonossága , hogy például elmúlt-e már 18 vagy sem?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv: Zsolt

Akkor nézzük sorban a válaszokat:

1. Választópolgár írhatja alá, aki ugye nagykorú, tehát 18+

(Alkotmány 70. § (1) A Magyar Köztársaság területén lakóhellyel rendelkező minden nagykorú magyar állampolgárt megillet az a jog, hogy az országgyűlési képviselők választásán választó és választható legyen, valamint országos népszavazásban és népi kezdeményezésben részt vegyen.)

2: Megfogtál, ilyen felvetéssel nem találkoztam. A Választási eljárásról szóló törvény ajánlószelvény gyűjtésére vonatkozó szabályai nem mondják, ki gyűjtheti. Az a tuti, ha apával/anyával/bátyussal íratják alá ott, hogy "az aláírást gyűjtő polgár aláírása".

3. A rövid válasz: jól kitolnának az üggyel. Ha bírod a száraz szöveget, olvasd a választási eljárásról szóló törvény idevágó passzusait, melyek, a népi kezdeményezésre vonatkoznak. Mély levegőt, egy, kettő, három, és... :

119. § (1) Az aláírások ellenőrzése az érvényesnek tekinthető aláírások számának statisztikai és matematikai módszerekkel történő megállapítását jelenti a népszavazás-kezdeményezést aláíró választópolgárok adatainak a személyiadat- és lakcímnyilvántartás, továbbá a választójoggal nem rendelkező nagykorú polgárok nyilvántartása adatainak felhasználásával. Ha az alkalmazott statisztikai és matematikai módszer nem valószínűsíti a kellő számú érvényes aláírás meglétét, akkor az aláírások ellenőrzését az aláírások tételes vizsgálatával kell folytatni mindaddig, amíg a kezdeményezés érvényessége vagy érvénytelensége kétséget kizáróan meg nem állapítható.

(2) Az aláírások ellenőrzése során a kezdeményezést benyújtók képviselője jelen lehet.

(3) Az aláírások ellenőrzését a kezdeményezés benyújtásától számított 45 napon belül kell lefolytatni.

120. § (1) Ha az aláírások ellenőrzése során alapos gyanú merül fel meghatározott aláírások eredetiségét illetően, és az ilyen aláírások érvényessége vagy érvénytelensége befolyásolja a kezdeményezés érvényességét, az Országos Választási Bizottság a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartását kezelő szerv, illetőleg a helyi választási iroda vezetője útján a személyazonosságot is ellenőrizheti.

(2) A személyazonosság (1) bekezdésben foglalt ellenőrzése esetén az aláírások ellenőrzésének határideje 30 nappal meghosszabbodik.

121. § Az aláírásgyűjtő íveket az aláírások ellenőrzését, illetőleg a jogorvoslati eljárás befejezését követő 30 nap elteltével meg kell semmisíteni.

Eszerint tehát arról van szó, hogy ha a szúrópróbában a gyerekek aláírása van, akkor az bruttó szopás, ha miattuk nem jön össze az 50.000 aláírás, akkor az viszont nettó szopóroller.

Üdvözlettel:

Winkler Róbert