A Ferrari-veszély nem nagy, de létezik

2015.04.20. 17:23

Egy szolgálati közleménnyel indítok: érthetetlen, hogy 2015-ben egy elméletileg profi, fizetős alkalmazás ennyire csődöt mondjon, mint a tegnapi hivatalos Live Timing applikáció a futam közben. Gyakorlatilag vakon, vagy ami még annál is rosszabb, össze-vissza adatokkal közvetítettünk tegnap.

Persze még a győztes Hamiltonnál is került homokszem a gépezetbe, azonban már csak a legutolsó körben, így elkerülte Rosberg sorsát, aki egy körrel korábban kellett megadja magát Raikkönennek a hátsó fékrendszer meghibásodása miatt – amit amúgy a csapat idézett elő a hátsó gumik melegen tartása miatt csökkentett fékhűtéssel. Pedig Nico addig kifejezetten jól és kellő agresszivitással versenyzett, érződött rajta, hogy fejben máshogy állt ehhez a hétvégéhez, mint az első háromhoz. Az előzései ugyan szinte kivétel nélkül kiszorítós kifékezések voltak, azonban ez még benne van a pakliban, amíg szabályosan pozícióba kerül és a pályán is tudja tartani az autót. Ez a harapós, szoftverfrissített Rosberg 2.0 többre menne Hamiltonnal hosszú távon.

A Ferrari elleni csaták azonban tulajdonképpen Hamilton malmára hajtották a vizet, aki így tökéletesen oszthatta be a gumijait a péntekinél hűvösebb körülmények között. A Ferrarinak amúgy is minden egyes Celsiusra szüksége lett volna a Mercedes elleni gumicsatában, ám ezzel az enyhüléssel és az ezüstnyilak hátsó tengelyt óvó beállításaival együtt már jelentősen csökkent a 2. szabadedzést követően még sokkal komolyabbnak kinéző Ferrari-veszély. Nem véletlen, hogy a Mercedes mindössze 0,6 mp-et javult tavalyi pole idejéhez képest az időmérőn (Ferrari -1,4, Red Bull -1,1), ugyanis rengeteget beáldoztak az egykörös tempóból a Ferrari pénteki teljesítményét látva.

Vettel futama meg is szenvedte ezeket a változásokat, és ezúttal a nehezebb szerepbe is került: neki kellett kiugrasztania a nyulat a bokorból és tervezett korai elévágásokkal megbontani a Mercedes stratégiáját, majd a pályán vívva kikaparni a gesztenyét - Raikkönennek. Ő ugyanis szinte tökéletes futamot produkált (Rosberg ellen ő sem tudott sokat tenni az elején): az alternatív gumitaktika, a sistergős második etapja közepes keveréken, valamint a viszonylag szabad pálya lehetővé is tette számára, hogy a végén elég közel kerüljön Rosberghez – akit viszont a Vettellel való többfelvonásos küzdelem is lassított. Kimi hozta is azt, amit a legjobban csinál (Arrivabene szerint a „versenyállatot”), Vettel viszont átesett az ágaskodó ló túloldalára, és rengeteg apró, meg egy nagyobb hibával tarkított futama végére nem bírt az okosan védekező Bottas-szal.

A Mercedes fölénye ugyan érezhetően csökkent, de továbbra is egyértelmű, és jelen pillanatban csak több körülmény szerencsés egybeesése esetén van valós esélye a Ferrarinak, ami az elkövetkező futamhelyszínek ismeretében (Barcelona, Monaco, Montreal) leginkább Kanadára ígérhet valós reményeket. Motorikus szempontból pl. elég megnézni a legjobb időmérős végsebesség értékek átlagait gyártókra bontva: Mercedes 334, Ferrari 329, Renault 321, Honda 321 km/ó. Azaz lóerők számában is van még lemaradás a Ferrari szempontjából és az autó egészét érintő fejlesztésekre is hatalmas szükség lenne. Persze ezek már ott lapulnak a gyári laptopok spéci CAD-programjain, meg a szélcsatornák makettműhelyeiben, azonban hogy a Mercedes, vagy a Ferrari képes-e gyorsabban és hatékonyabban fejleszteni az idei autóján, az még a jövő zenéje.

Végeredmény:

H Pilóta Csapat Idő Pontok
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:35:05.809 25
2 Kimi Räikkönen Ferrari +3.38s 18
3 Nico Rosberg Mercedes +6.033s 15
4 Valtteri Bottas Williams +42.957s 12
5 Sebastian Vettel Ferrari +43.989s 10
6 Daniel Ricciardo Red Bull +61.751s 8
7 Romain Grosjean Lotus +84.763s 6
8 Sergio Perez Force India +1 kör 4
9 Danyil Kvijat Red Bull +1 kör 2
10 Felipe Massa Williams +1 kör 1
11 Fernando Alonso McLaren +1 kör   
12 Felipe Nasr Sauber +1 kör   
13 Nico Hulkenberg Force India +1 kör   
14 Marcus Ericsson Sauber +1 kör   
15 Pastor Maldonado Lotus +1 kör   
16 Will Stevens Marussia +2 kör   
17 Roberto Merhi Marussia +3 kör   
Kie. Max Verstappen Toro Rosso Kie.   
Kie. Carlos Sainz Toro Rosso Kie.   
Ni. Jenson Button McLaren Ni.