2017.04.20. 14:05

Két centi nagyjából egy szem földimogyoró mérete. Vagy éppen a szerkesztőségünket nyáron elárasztó, a telet is egész jó mutatókkal átvészelő büdös poloskáké. Hogy ez sok vagy kevés, nézőpont kérdése, de egy autón már észrevehető ekkora eltérés.

Szép dolog a tervezés, motiváló lehet, ha határidőket tűzünk ki magunk elé. A Rulettkerék-Peugeot-hoz is frankó kis ütemterv állt össze a fejemben, de ez nagyon gyorsan felborult. Mindenki kedvenc türhő motorépítőjénél, Paul Teutulnál ilyenkor már röpködnek a keresztkulcsok, és záporoznak a fákjúk – ehhez hasonló dráma nálunk nem volt, csak a belső békém roggyant meg egy kicsit.

Amikor a lakatosműhelyben Csaba átnézte az autót, elsőre tényleg nem sejtettük, hogy ennyi teendő lesz vele. Nagyon optimistán két hetet saccoltunk a munkára, a harmadikra gyorsan be is jelentkeztem Autódoktorunkhoz, hogy vizsga előtt nézzük át rendesen a féket és a futóművet. Annyi biztos, hogy a hátsó hidat újra kell szilentezni, elöl pedig a vágott rugókat cserélni. Utóbbi akkor tűnt fel igazán, amikor először felemeltük a GTI-t a csápossal, a rugók meg úgy lötyögtek, mint másnapos középcsatár a megyekettőben.

Amikor Csabáék elkezdték bontani a kasznit, ezek a tervek szertefoszlottak. Ahogy azt már a sárvédő levétele után láttuk, a tartólemez egészen a toronyig szétrohadt. Nem szívderítő látvány, de aztán kaptam az újabb képeket, ahol már látszik, elkezdték újjáépíteni az elrongyolódott részt. Ekkor jött a következő felismerés: az autónk jobb eleje nagyjából két centivel rövidebb mint a bal. Úgy sejtem, a gyártósorról nem így gördült le, a két fotót összevetve a motorháztető és a sárvédő sarkánál kiválóan látszik a deficit.

Ez önmagában nem tragédia, sokkal, de sokkal rosszabbakat is húztak már ki egyenesbe. Az úton pedig semmit nem lehet ebből érezni, a GTI nem húz, nem halad négy nyomon. Nincsenek is aggályaim a végeredmény miatt, csak éppen ezek az előre nem látott dolgok rendesen megtolják a munkaórák számát. Most ott tartunk, hogy a műszaki öt nap múlva lejár, ezt el kell engedni. A Dokihoz vagy útvonalengedéllyel vagy trélerháton jutunk majd el.

Addig is felütöttem az Excel-táblát, és számolgattam egy kicsit, mennyibe is került nekünk eddig a Rulettkerék-Peugeot. A vételárat és az átírás költségeit leszámítva eddig picivel 210 ezer forint fölött járunk, ebben egy szakajtó alkatrész és a lakatolás első fázisának munkadíja is benne van már. Íme, a teljes lista:

Rulettkerék 5. - A költségek
Olaj+olajszűrő 12200 Ft
Üzemanyagszűrő 2065 Ft
Hűtőfolyadék+desztillált víz 6000 Ft
Alkatrészek (gyújtáselosztó-fedél, rotor, gyertyák, első lámpák, irányjelzők, fényszórókeretek, féltengelycsukló, szimeringek, gyújtáskábel készlet) 51600 Ft
Bontott alkatrészek (légszűrőház csövekkel, bajuszkapcsolók, hátsó ablakmosótartály, ablaktörlőmotor) 20000 Ft
Első üléspár 10000 Ft
Lakatolás első fázis 90000 Ft
Tankolások 23000 Ft
Összesen: 213865 Ft