Kamionstop minden hétvégén

2011.04.02. 15:51 - MKFE

2011 áprilisának hétvégéin Magyarországon a „kamionstop”, azaz a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművekre vonatkozó közlekedési korlátozás szombatonként 22:00 órakor kezdődik, és vasárnaponként 22:00 óráig tart (a húsvéti ünnepet alább részletezzük).

Azonban — mint minden évben — idén március 1-jétől is kezdetét vette a kamionstop tavaszi rendje: ez annyit tesz, hogy véget ért az EURO 3-4-5-ös járművek nemzetközi fuvarjainak téli mentessége; így tehát március óta a kamionstop nekik is kötelező: a tiltás egyaránt vonatkozik mind a belföldi, mind a nemzetközi fuvarfeladatot végző, 7,5 t össztömeg feletti tehergépjárművekre.

A fentiekkel összhangban az áprilisi közlekedési korlátozás tehát az alábbiak szerint alakul Magyarországon:

április 2. (SZO) 22:00 órától április 3. (V) 22:00 óráig
április 9. (SZO) 22:00 órától április 10. (V) 22:00 óráig
április 16. (SZO) 22:00 órától április 17. (V) 22:00 óráig
április 23. (SZO) 22:00 órától április 25. (H) 22:00 óráig (Húsvét)
április 30. (SZO) 22:00 órától május 1. (V) 22:00 óráig

A részleteket és kivételeket a nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozásáról szóló 190/2008. (VII. 29.) kormányrendelet rögzíti.

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2011.04.02 16:10:54kanagi

    Tyűazannyamindenit de jó nekem...
    (Voga-Turnovszki)

  • 2011.04.02 18:13:10Csakjani

    nekem nem annyira :(

  • 2011.04.02 19:26:40tom.tom

    Szuper ötlet!!!!
    Érdemes lenne továbbfejleszteni,vasárnap 22-től a következő vasárnap 22-ig. mentesség minek?? Az árú majd eljut valahogy az üzletekbe,az alapanyag a megrendelőhöz,habár nemnagyon megy a gyártás nálunk.Az álló kamion nem szennyezi a levegőt,nem akadályoz a pályán senkit,igaz hogy forgalom sincs,cserébe viszont nem termeli ki a lizingdijat sem,de leszarcsi nem érdekes ha a fuvarozó cég bedől,az embereit szélnek ereszti,majd munkanélküli segélyt kap amit az egyre kevesebb adófiető pénzéből szednek be és hurrá !!!!!!

  • 2011.04.02 20:17:46sompetike

    komolyan hát noooorrrrmáááliiiissssaaaaakkk ezek,majd mindenki 7,5t fog szaladgálni amiböl kell 3db,hogy elvigyen egy kamion árujaát igy van 3 az kevesebbet szennyez mint 1....hihetetlen....

  • 2011.04.02 21:12:46durca2

    Vonat!!! Majd vason elviszik az intimbetétet a csajoknak. Kamion nem kell soförbőll leszz a masiniszta, Majd mindenki vasutas lessz.
    Ja hülye minden sinbohoc, nem baj a többségtől nem üt el.

  • 2011.04.02 21:38:38Kliuin

    Srácok...... el kéne olvasni a
    190/2008. (VII. 29.) Korm. rendelet
    a nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozásáról
    szóló kormányrendeletet.......

  • 2011.04.02 21:49:35Tigrisszív

    Bizony, nagyon el kéne olvasni, aztán véleményt nyilvánítani...

  • 2011.04.02 22:49:40merkadam

    Vicces, hogy egy autós oldalon (feltehetőleg autós emberek) szidják a sok kamiont, és mindent átterelnének vasútra. Én meg azt mondom, hogy járjatok elől jó példával, adjátok el a kocsitokat, járjatok ti is vonattal meg biciklivel, és majd akkor lehet magyarázni, hogy szorítsuk vissza a kamionforgalmat. Mert másokat nem baj ha megszorítunk, viszont az qrva fontos, hogy minden nap munkába kocsival pöfékeljünk, mert mi fontosak vagyunk, más pedig nem az. Annyira kétszínűek vagytok időnként, hogy az hihetetlen.

    Azt meg ugyancsak elfelejti mindenki, hogy az a büdös kamion, illetve a közúti áruszállítás a mai európai gazdaság egyik alappillére. Felgyorsult a gazdasági élet, a vasút pedig túl lassú és rugalmatlan (bizonyos szállítási feladatoknál ez nem baj, de sok más esetben viszont nagyon is az), és képtelen kiszolgálni a gazdaság (és az emberek) igényeit. Mert ugye ti sem szeretnétek heteket várni a kocsitokhoz egy-egy alkatrészre, vagy nem lenne hátrány, ha a gyümölcs nem rohadna meg szállítás alatt, stb. Kicsit hátrébb az agarakkal.

  • 2011.04.02 23:06:39roadrunner

    Erdekes hogy a benelux allamokban es United Kingdomban is elnek emberek es megse halnak bele hogy naluk NINCS kamionstop !!!!

  • 2011.04.02 23:09:21Ecotrans

    Szerintem elsőként emeljék 1500 forintra a benzin literenkénti árát, majd tiltsák ki a 3,5 tonnánál nehezebb járműveket az országból (ennek következtében majd a kenyér is kb ugyanannyi lesz), a Volán a MÁV és a BKV emelje a tarifáit triplájára, a parkolás meg legyen minden faluban is fizetős legalább 800 ft óránként.
    Aztán majd kialakul a rend, nem fog minden csóró autókázni mindenhová, meg utazgatni mindenfelé. Otthon ül és kussol hogy jut még egy kis vajra meg tejre.

  • 2011.04.02 23:12:11noire jack

    Ebben most mi az új? Úgy szitkozódik itt mindenki, mintha ezt most találták volna ki, pedig ez sok-sok éve így van már. És szerintem nagyon helyesen.

  • 2011.04.03 00:14:37zurot

    Sosem értettem, hogy miért a hétvégén is dolgozót ( kénytelen, családot el kell tartani) állítják le, hogy a kirándulgatókat ne zavarják az utakon.
    A hétvégi sofőröket kéne leállítani, ha hétköznap megvan kocsi nélkül, akkor maradjon a seggén hétvégén.

  • 2011.04.03 01:14:33tibita

    A tököm tele van már a sok "traktoros" rinyálásával!

    Európában még így is nálunk van az egyik legrövidebb időtartama a kamion stopnak, az is rosszul időzítve!

    Ausztriában, Szombat 15h-tól Vasárnap 22-ig.

    Érdekes, nem látom, hogy arrafelé üresek lennének az üzletek....sőt!!!!

    Európai gazdaság pillérei a kamionosok????
    A F...szom, a Globalizáció pillérei!!!

    Azért vagytok annyian, mert 50cent-el olcsóbbak vagytok, (félreértés ne essék, nem a vevőnek) ha ti hozzátok ide a spanyol, haldarán nevelt, génkezelt füvet sosem látott marha húsát, mintha itt tenyésztenék és itt élnének meg belőle.

    Millió tonna szám jön ide, ilyen-olyan zöldség, gyümölcs, gabona, amikor déli-gyümölcsön kívül, Magyarország annyit tudna termelni ezekből, hogy, nemhogy Magyarország, de térdig állhatna benne egész Európa is.
    Könyörgöm! Szlovák cukrot eszünk!!! És milyen olcsón, ugye!
    Mikor nemrég, még az egész Ost-blokk Magyar cukron hízott.
    Ezzel szemben, nálunk kiírtva a mezőgazdaság, Németországban meg már olcsóbb az élelmiszer mint itthon az "agrárországban"!!!
    Hűűű de jó, hogy cserébe már-már lehetetlen a közlekedés és lassan kötelező lesz a gázálarc.

    És milyen örömteli, hogy az idehozott szemét, még nem egyszer mérgező is!!!
    Igaz kivállóan alkalmas, hogy komplett iparágakat lehessen "hazavágni" egy országban, a dömping moslékkal vagy bóvlival.

    Aki meg ráereszti az M7-re nyáron, szombaton is a kamionokat, az olyan csörgőpofont érdemel, amilyet a Máriagyüdi búcsúban kaptak a mézeskalácstolvajok a Miska csendőrtől!

    @roadrunner!

    Biztos, hogy nincs Angliában kamionstop?! Mert én ezt találtam:
    Anglia: H.-P. 21-7h-ig; Szom. 13h-tól H. 7h-ig.
    London és környékén 18 tonna felett.
    És van a Benelux államokban is a tranzit kamionoknak.

  • 2011.04.03 02:16:19]{udarauszkasz

    Tibita: Eppen most alltam meg a kamionnal, itt vagyok Belgiumban, es a kutya nem bantott (pedig fent Brusszelben volt annyi civilrendor, hogy rakontraztak a villamlasra a traffipaxaikkal)
    Londonban is csak annak van tilalom, aki tranzitba megy, a korgyurun lehet menni, es ha arut szallitasz be londonba (4 hete vittem az olimpiara motyot) akkor is mehetsz.
    Egyebkent nem a kamionos tehet rola, hogy szemet jon az orszagba, hanem mas egyeb hatterhatalmak. Meg a fonokok is kicsik ehhez, hogy eldontsek, sokszor senki se tudja, mi van a kamionon gyujto-aru cimmel deklaralva.
    Beneluxban akkor van tilalom, ha nemeteknel/franciaknal is tilalom van, azert, hogy ne teljenek meg tulsagosan a parkolok a palyan. (foleg Luxemburgban)

  • 2011.04.03 02:32:00tibita

    @zurot!

    Azt kéne megfejelni, mint Ligeti-kurvát a hajóhinta, aki arra kényszerít embereket, hogy vasárnap is dolgozzanak az éhbérért.

    Nehogy már az legyen a g..ci, aki hétvégén pihenne, kirándulna, ne'adj isten, "aljas módon", a családjával lenne.

  • 2011.04.03 03:13:26tibita

    @]{udarauszkasz!

    Igy tehát, a Benelux államokban is akkor van kamionstop mint Németországban, konkrétan Vasárnap reggel 7-től 22h-ig, nyáron meg még Szombaton is??

    Miért is kellett volna akkor ma negyed háromkor megállítania a rendőröknek téged?

    Az angliai adatot meg kamionos oldalon találtam, akkor a kollegák is rosszul tudják?

    Abban egyetértünk, hogy nem a kamionos tehet róla, hogyha akár "szemetet" is kell szállítania, de legyen elég erre 6 nap a hétből, ahogy Európa civilizáltabb országaiban mindenhol kiválóan működik is...... és fura, de még a gazdaság sem megy tönkre, sőt!

  • 2011.04.03 04:33:51]{udarauszkasz

    A kamionstopnak megvannak a hatulutoi is... pl. idoben (kamionstop) es terben (elozni tilos, pl) szukebb helyre kerul x szamu kamionforgalom, ami azzal jar, hogy pl. hetkozben osszefuggo kamion sorok alakulnak ki a palyan a 65-el hazaballago lomis cig.. ize roma honfitars mogott, es sok kollega ragad kint hetvegen.
    En pl. tennek kiveteleket, ahogy tesznek is, pl. a romlando aruval, hutossel, repteri szallitassal (ausztriaban) en mondjuk meg betennem kivetelnek a kovetkezo lerakoig,telephelyig, hazaig torteno eljutast.
    Eleg nehez elmagyarazni azt mondjuk a 3-5 gyereknek, hogy azert nem vagy vele otthon, mert kamionstop van.
    kicsit OFF: a pihenoket pedig ugy irnam elo, hogy minden 2 het utan MINIMUM 4 nap otthon, vagy 3 hetente MINIMUM 7 nap otthon. (es nem az, ami waberersnel, es mas cegeknel megy, hogy kikuldenek 5 hetre, es aztan jo esetben hazalatogathatsz egy hetvegere, utana megint vissza 5-6 hetre...)

  • 2011.04.03 05:54:38marcsella11

    Ez röhej!!! eddig sem tartottak be a kamionok, es a mi varosunkban a rendorseg elott mennek el:-))) pld ,,,,,a varost szet diboltak, és ha netan 50 el mesz szet dudalnak,,,,sorolhatnam.Pihenni mar regen nem lehet,,,pofatlanság ebböl hirt csinalni,,Kamion stopp,,,az mi????

  • 2011.04.03 08:25:22Kliuin

    [link]

    lehet van benne pár túlzás de a lényeget mindenki maga szűrje le.....

  • 2011.04.03 08:35:06Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi

    .

  • 2011.04.03 08:35:38Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi

    Szerintem egyszerűen be kellene tiltani minden teherautót.

    Felvéghy Faszkabát Tötyike alsózuglói kishivatalnok péntek délután beülne szépen az ezerkettes fábijába, és becses nejével, Felvéghyné Rózsátszaró Cicikével, valamint a grószmuttival, Rózsátszaróné Bartalaposseggű Komornával hatkezes hétvégi nagybevásárlásra indulnának.

    Kezdenék mindjárt a madridi zőccségpiacon, hogy friss ropogós paradicsomot paprikát kapjanak a lecsóba. Fhansziaohszágban megállnának egy brötányi falucskában büdössajtért, majd átkompolnának az ánglusokhoz tizenöt kiló mosolyporért a helyi mosolyporgyárba. Ha már itt vannak, elsasszéznának Skóciába is eredeti házi főzésű dzsonivókert vásárolni. Hazafelé jövet Amszterdamban Tötyike beszerezné heti hasis adagját (echte bio indiai szent tehenek trágyázta kenderből), majd München mellett néhány karton wunderspitz sörételt dobnának a csomagtartóba. Csehországban benéznének a skoda gyárba, ablakletekerő garnitúráért, meg rózsaszín plüss kormányburkolatért. Slowacjaban rendőrbácsi megkúrná őket tengelytúlsúlyért ötszáz ajróra helyszínen, és vasárnap estére már itthon is volnának a drága Tötyikéék.

  • 2011.04.03 09:26:57dagadt72

    Nincs is jobb,mint egy napig ücsörögni a határon,mert nem mehetek haza!

  • 2011.04.03 10:09:45tiramiska

    Tibita! Neked, valami bajod van? Ha, sok a stressz , menj el futni! Vagy, írj levelet Vektor Viktornak, majd ő holnap bejelenti, hogy Magyarországon tilos a teherszállítás.....

  • 2011.04.03 11:33:37hallari

    Én készbetont szállító mixereket diszponálok /4 telep, ~40 jármű/. Amikor kikerült a kivételek közül a mixer, mint romlandó árut fuvarozó gépjármű, és rá is érvényes lett a kamionstop, mindenki egy emberként sóhajtott fel: végre normálisan pihenhetünk! Tényleg elegünk lett abból, hogy az 1 pihenőnapunkat is gyakran elvették piszlicsáré munkákkal. HÉTFŐTŐL SZOMBATIG NYUGODTAN EL LEHET VÉGEZNI MINDEN MUNKÁT. A 80-as években sem volt nyitva hétvégén szinte semmi, mégis volt élet. Csak a mohó, senkivel sem törődő cégvezetők kényszerítik az egyszerű melósokat, hogy a belüket is kihajtsák egy kis plusz haszonért. Ők persze hétvégén wellness túrán vannak a céges kocsival. Én ezeknek az embereknek nézetnék a körmére. Ehhez persze szükség lenne erős szakszervezetekre is, meg arra, hogy a politikusok ne őket támogassák feltétlenül (bármennyire is tőlük jön a pénz a kampányukra). Ez kicsit utópisztikusan hangzik, de remélem, hogy lesz változás.

  • 2011.04.03 12:17:42tibita

    tiramiska!

    Ja értem, érved nincs, hát jössz a szokásos politikai "pitivel".

    Irogass te a Vityának, vagy a Fecónak, vagy a Moszadnak, ahova szoktál!

    De előbb gondolkozzál el, hogy miért működik egész Európában a kamionstop, van ahol még hosszabb is mint nálunk és hogy-hogynem mégsem megy csődbe a gazdaság????

    Demagóg faszságokat lehet írogatni, hogy tiltsuk be a teherfuvarozást, meg járjunk hasisért Amsterdamba mint ahogy írjátok a "kétsoros" nickü kollegáddal, sőt, biztos lesz is aki majd megtapsol.
    Abban viszont megegyezhetünk, hogy az, hogy a hét egyetlen pihenőnapján nem engedik rá a kamionokat az utakra nem gazdasági, hanem józan ész kérdése!

    Most kezdjek el én is a tiédhez hasonló marhaságokat írni, hogy szüntessünk be Mo-n mindenféle ipart,termelést, mezőgazdaságot, mert máshol is megcsinálják azokat nekünk és akkor legalább a Kamionos Uraknak biztos megélhetésük lesz, ha másnak nem is????

    Inkább gondolkozz el miért működik ez mindenhol Európában!!

    Bár lehet, hogy az "a kamionosok az Európai Gazdaság alapjai" elmélet hívei majd levezetik, hogy a válság is azért van, mert nem törlik el a vasárnapi kamionstoppot.

  • 2011.04.03 12:25:36Janesz11

    Helyes!
    Bár, még jobb lenne, ha egyáltalán nem lenne kamionstop. Az összes 7,5t-nál nagyobb teherautó fizessen kb.5-10szeres autópályadíjat MINDEN útra, még földútra. Ha már széttaposnak mindent.
    Minden 7,5t nehezebb (össz)mennyiség menjen vasúton! Az alapinfrastruktúra megvan hozzá,igaz van hova fejleszteni. Ez legjobb megoldás.
    Szerintem...

  • 2011.04.03 15:30:15tom.tom

    Tibibá!
    Sajnos az ország azért tart itt mert a hozzád hasonlóan gondolkodó(?)emberek még nemjutottak a dinoszauruszok sorsára.

  • 2011.04.03 15:40:58tom.tom

    @]{udarauszkasz
    Csak hogy tudd európa fejlettlen részein pl:finn,svéd,anglia,belgium,hollandia,spanyol nincs kamion tilalom.1kicsit ha értenétek is amiről dumáltok dejó lenne!!!! De ez a magyar menalitás beleugat mindenbe ha érti ha nem.

  • 2011.04.03 17:05:10tibita

    tom.tom!

    Kuksizzál rá a térképre, hogy Európa melyik részén vannak az említett példáid!

    Nyugodjál bele, hogy Európa fő tranzit útvonalain fekvő országokban mindenhol van kamionstop, pont a többszörös, elviselhetetlen kamionforgalom miatt.
    Ahogy a Benelux államokban is van a tranzitra.

    Ha meg már a skandináv példát hozod fel, az ipar jórészt a tengerpartokra települt és a kamion jóformán a kompig megy csak, utána máris az európai tranzitutakon van, arról nem is beszélve, hogy arrafelé elég hatékonyan használják ki a vasúti lehetőségeket is, tudod, pont azért mert fejlett országok!

    Ha már itt beledumálásról, meg magyar mentalitásról überkedsz!

    De azt még mindig nem mesélte el senki, hogy miért nincs gazdasági "katasztrófa" azokban a Nyugat-Európai országokban, ahol szintén van hétvégi kamionstop......tudod, Ausztria, Németország, Franciaország stb., némelyikben még hosszabb is mint nálunk.

  • 2011.04.03 17:12:52merkadam

    Akik azt mondják, hogy minden kamiont fel kéne rakni vonatra, azoknak egészen addig kuss a nevük, amíg ők maguk autóval járnak tömegközlekedés vagy kerékpár helyett. Amikor pedig bementek a boltba és gyakorlatilag szezontól függetlenül legalább 10-12-féle gyümölcs közül tudtok válogatni, akkor meg gondolkozzatok el egy kicsit azon is, hogy vajon hogyan keveredett oda a Tesco pultjára a banán, a narancs, az alma, meg még ki tudja, hogy mi. Vagy hogy vajon a gyerekednek nyuszi tojja-e oda az Auchan vagy a Spar pultjára a csokitojást. Vagy hogy az a számítógép, aminek a képernyőjét bámulod ezerrel, az sem a saját lábán jött ide Magyaroszágra egy nyugat-európai kikötőből. Annyira szánalmas, hogy úgy lázadtok a közúti szállítmányozás ellen, hogy közben minden előnyét élvezitek. És mielőtt kiforgatnátok a szavaimat, nem azt mondom, hogy a vasárnapi kamionstopptól becsődől a gazdaság. Azt mondom, hogy a gazdasági élet egy igen jelentős területén a vasút nem alternatívája a közútnak az alapvető adottságai miatt. És az egész szállítási folyamat végén ott vagyunk mi mindannyian, mint fogyasztók, akik elvárjuk, hogy minél hamarabb és minél olcsóbban érkezzen meg hozzánk az áru. A környezetszennyezést pedig, mint mondottam, majd akkor fogadom el érvnek bárki szájából, ha előbb ő maga is eladja a retekbe a kocsiját. Van vonat, busz, villamos, reméljük egy napon tán még 4-es metró is lesz és a biciklit is feltalálták már régen.

  • 2011.04.03 17:37:25tom.tom

    Tibita!
    '88-óta (tehát nem tegnap óta)nemzetközi fuvarozom láttam tapasztaltam ezt-azt benelux tilalom NINCS ez tény.Skandináviában is Veled ellentétben jópárszor előfordultam,a ro-la NEM, divat arrafelé,cserében 60-tonna összgördülő a megengedett,Tudod van olyan hogy a költséghatékonyság (felhasznált üzemanyag / tonnakilométer)amig csak hallottál dolgokról ne állits semmit tutira csak halkan sasolj vagy esetleg próbáld ki milyen a valódi kamion.

  • 2011.04.03 17:45:19tom.tom

    merkadam
    Teljes mértékben Igazad van.

  • 2011.04.03 18:46:26tibita

    tom.tom!

    Erre válaszoljál....addig, csak ködösítesz!

    "De azt még mindig nem mesélte el senki, hogy miért nincs gazdasági "katasztrófa" azokban a Nyugat-Európai országokban, ahol szintén van hétvégi kamionstop......tudod, Ausztria, Németország, Franciaország stb., némelyikben még hosszabb is mint nálunk."

    A többi rizsa......

    A vasúttal megint "vetítesz"!

    Mo-n az áruszállítás 16%-a történik vasúton, Svédországban ez 45% fölött van......ha majd nálunk is így lesz, én fogok tüntetni a Parlament előtt a kedvedért, hogy töröljék el a kamionstoppot!

  • 2011.04.03 19:21:35tom.tom

    tibita
    Kliuin feltett egy linket Nézd meg !!!!!!
    Tudod sajnos (kűfődijül) de talán vmit Te is letudsz szürni belőle! (vagy nem)!!!!!!!!!!

  • 2011.04.03 20:00:05tibita

    tom.tom!

    Kértem, hogy hagyjuk a demagógiát!

    Egy percig sem arról volt szó, hogy tiltsák be a kamionokat, hanem, hogy kell-e vasárnap is menniük!
    A link meg arról szól, hogy mi lenne ha nem lennének kamionok.

    De ha már így benne vagy az idézgetésbe, belinkelhetnéd ide, hogy miket lehet a kamionstop alatt mégis szállítani! Á, inkább én!

    [link]

    Szóval van kivétel bőven......a konzerv kajának, meg a Peugeot gyertyapipának meg mindegy, hogy vasárnap utazik vagy hétfőn.

    A kérdésre még mindig nem válaszoltál!!!
    Tehát mégegyszer:

    "De azt még mindig nem mesélte el senki, hogy miért nincs gazdasági "katasztrófa" azokban a Nyugat-Európai országokban, ahol szintén van hétvégi kamionstop......tudod, Ausztria, Németország, Franciaország stb., némelyikben még hosszabb is mint nálunk."

  • 2011.04.03 22:21:16merkadam

    Tibita: Gazdasági katasztrófa nincs, csak te fizetsz többet (meg mindenki más is) mindenért a boltban, plusz megszopatsz minden kamionost, aki beszopja a korlátozást. Tudod elég szar dolog egy-két napon keresztül egy parkolóban vagy iparterületen dekkolni, sokszor rendes wc-zuhany nélkül. Nehogy azt hidd, hogy a sofőrök annyira boldogok, hogy egy-két napig nem kell dolgozniuk és rohadhatnak ott, ahol épp a korlátozás érte őket. De semmi baj, mert ennek a többletköltségét is te fizeted.

  • 2011.04.03 23:48:00tibita

    merkadam!

    No akkor csak jutunk lassan valamire....

    Tehát akkor mégsem lesz gazdasági válság a kamionstopból, ahogy máshol sem, köszi szépen.

    Persze, hogy kellemetlen, ha kell egy napot várni,
    ha már valamiért nem jött össze, hogy időben hazaérj, sőt azt is megértem, hogy kellemetlenek tudnak lenni a körülmények.
    De a távolsági fuvarozás sohasem volt "könyvtárosi" munka, de ha jól tudom nem is annyit fizetnek érte.

    Ismerek pár kamionost és pontosan tudom, hogy nem a kamionstop miatt vannak főleg nehéz helyzetben a vezetők, hanem sokszor a béna fuvarszervezés,( ami miatt pont belecsúszol a korlátozásba) a lehetetlen üzemanyagnormák, ráérős rakodók, stb.

    Mindez megspékelve a Magyar, idétlen adóztatásból fakadó hátrányokkal, amik amúgyis nehéz helyzetbe hozzák a honi fuvarosokat a környező országok-béliekkel szemben.

    De a kamionstop Európa összes kamionosára vonatkozik nem csak a Magyarokra és az összes tranzitországban, nem csak Magyarországon, tehát nem kéne ezt csak valami hazai különlegességnek, "bosszúnak" beállítani.

    A munkámból kifolyólag, meg családi okokból is, három éven keresztül, heti kétszer jártam Münchenbe, hál'istennek, manapság már csak havonta egyszer-kétszer.

    1.5-2 óra különbség is összejött az útidőben, ha hétköznap, vagy vasárnap mentem, bár mostanában, a Mo-i előzési tilalom miatt ez a különbség kissé csökkent.

    Szóval egyezzünk ki abban, hogy a vasárnap maradjon meg szünnapnak, én meg majd kifizetem a kasszánál.

    A szombati M7- forgalmat, amikor járhatnak még a kamionok, fel sem hozom példának.

  • 2011.04.04 12:50:32Swind

    Magyarország Európa közepén van. Minden itt megy át, régebben hadseregek, most meg a szállítás. A legislegelső dolguknak kellett volna lenni, hogy MINDEN transitot betiltani, és elsőként fejleszteni a vasutat, hogy gyorsan egyszerűen mehessenek kamionvonatok. Inkább építettek autópályákat amit alapból szétkúrnak, egy ilyen földrajzi fekvésű országban.

  • 2011.04.21 10:21:08Veronika87

    Jó hogy vannak olyanok akiknek fogalmuk sincs a kamionos életről és a körülötte levő dolgokról és jár a szájuk.Az én férjem is nemzetközi sofőr,legszívesebben ő is itthon ülne hétvégén ahelyett hogy colozza az időt hogy meddig mehet a stop miatt.Kegyetlen jó dolog amikor eljut majdhogynem a határig és kénytelen ott dekkolni mert befogja a stop.Mi Vajdaságiak vagyunk,1,5-2óra kellene hogy hazaérjen de nem lehet mert a stop,mi meg örüljünk itthon.Nekik is parancsolnak,ez egy munka amit csinálni kell.A sok nem egyetértő meg előbb gondolkodjon el azon amit leakar írni.Oldják meg akkor a nagy tudományú emberkék másképp az áruszállítást és akkor majd nem kell szidni őket.

    Persze hogy rádudálnak az emberekre akik tötyögnek előttük ők meg haladnának mikor legtöbbször időre mennek minden be és kirakóra amit ha kirakás esetén lekésnek büntit fizetnek,berakáskor meg van hogy napokat kell várni mire megint kap időt rá,és elég akár 15perc késés.Szóval nem leányálom az ő munkájuk sem,meglehetne őket érteni,de könnyebb primitív módon szidalmazni.

    Csak még annyit hogy a legtöbb sofőrnek is van családja akikhez mennének haza hogy együtt lehessenek,szóval az hogy az autósok a kirándulás stb.-re hivatkozva szidják mert feltartják őket a közlekedésben a kamionosok nem gondolnak arra hogy azok is szívesen mennének kirándulni a családdal?
    Pff,aki nem ült kamionban legalább egy út erejéig az hallgasson,mert nem tudja elképzelni min mennek keresztül,csak azért hogy pl "szlovák cukrot"ehessetek

  • 2011.04.25 20:01:02HakapesziM

    tibita: Európa minden országában jártam, Albánia kivételével, és azt mondhatom több országban nincs tilalom mint amennyiben van. Nincs tilalom: Anglia, Írország, Svédország, Dánia, Norvégia, Finnország, Portugália, Balkán nagy része, Görögország, Oroszoknál sincs tilalom. Ezekben egyáltalán nincs tilalom, ez persze nem jelenti, hogy ne lennének helyi, vagy időszakos tilalmak. De egy teherautóval behajtani tilos tábla vagy övezet nem számít kamiontilalomnak. Benelux országok közül csak Luxiban van tranzit tilalom, az is csak Belgium-Németország, Belgium-Franciaország viszonylatban, kifelé, Belgium felé lehet menni. Van ahol csak időszakos, tartományi tilalmak vannak, pl. Spanyoloknál, Katalónia, Baszkföld. Van ahol csak nyáron, Románia, Lengyeleknél is szoktunk menni vasárnap, de a Cseh-ben sem állítottak még meg soha ezért. Amúgy aki támogatja, kitalálta az álljon két napig kánikulában egy szakadt parkolóban. Télen meg 30-40 liter gázolaj bánja a kétnapos fűtést+motorjáratást, miközben egy métert sem megyünk. Én amúgy ha hazafelé jövök, és a munkaidőm is engedi, kövér gázzal verem végig Pestig, s szarok a tilalomra. 10 év alatt nem állítottak még meg.

  • 2011.05.01 17:09:48El-kúrom

    na pont az ilyen kövér gázzal veretők miatt kellet a kamiontilalmat kitalálni!

  • 2011.05.02 11:55:54gigabursch

    Már elmondtam többször, és továbbra is fenntartom véleményemet:

    Igencsak jó lenne, ha péntek este 8-tól hétfő hajnali 3-ig tilos lenne minden kamionforgalom.
    Ez éppenséggel nem ártana meg a tgk vezetők lelki és szellemi pihentségének sem, illetve családjaik is láthatnák őket.
    Ez a fajta fuvarozásosdi teljesen elborult és életellenes.

    Szerintem...

  • 2011.05.03 12:38:47HakapesziM

    gigabursch: De mi van ha nem otthon ér a tilalom, hanem valahol Európában? Miért látna többet a családom? Elárulom, akkor látna többet, ha egyáltalán nem lenne tilalom. Több országban nincs, mint ahol van. Próbáld ki milyen nyáron péntek este 8-tól, hétfő reggel 3-ig vesztegelni, izzadni, unatkozni valahol. Ez 67 óra. Miért gyártják a kamionokat - amelyek elsősorban munkaeszközök, termelőeszközök, mint egy gyár - azért, hogy álljanak? Vegyük észre, éppen az pazarlás, s környezetszennyezés, hogy egy meglévő, mérnökök, munkások, gépsorok munkaerejéből megépített autó áll. Ha már kész végezze amiért megépítették. Vagy ne építsék meg. Tudom, a vasút.. Marhaság járművön (vasút), egy másik járművet (kamion) járművet szállítani, ez kényszermegoldás mindenütt (Svájc, Ausztria), adminisztratív okai vannak. Vigye el a vonat a rakományt magát, olcsóbban, gyorsabban, rugalmasabban - ha tudje. De nem tudja. Parkoló sincs elég. A pihenés nem érv, két nap "pihenés" után, tiszta ideg az ember, menne a dolgára, azért fizetik, vagy haza a családjához. Ez nem pihenés, nyáron nem is lehet, 25 fok felett egy fülke már túl meleg az alváshoz.