Hat kilóval erősítünk

2002.02.27. 13:41

Olaszország és high-tech. Ez olyan furcsán hangzik számomra így együtt. És tessék, ehhez képest itt lapozgatom egy olasz erősítő használati utasítását, ami szinte kérkedik, hogy micsoda technikai bravúrok is vannak felhalmozva őbenne.

 
   
   

Na lássuk csak: ha kell 1200 wattnyi tiszta és szabályozott egyenáramot képes előállítani, mindehhez Magnetics katonai minőségű tekercsek, United Chemicon kondik, és IR Mos-Fetek kellenek. Az előerősítőben nincs IC, helyette végig Siliconix jFet-ek dolgoznak A-osztályban, Wima kondenzátorokkal, a jel pedig Monster Cable drótokon közlekedik.

A teljesítményerősítő rész nem alkalmaz visszacsatolást, katonai minőségű Motorola tranzisztorok dolgoznak az United Chemicon kondik mellet, és persze itt is Monster Cable drótokon távoznak az erősítőből a kellően felerősített elektronok.

 
   
 

Puff neki. Van itt minden, ami drága, meg szép, meg talán jó is. Nekem a Pagani Zonda 12S jutott erről az eszembe. Végy egy szerény, 7 literesre tuningolt AMG Mercedes motort, brutális AP fékeket, egyedi OZ felniket, az egészet rakd körbe króm-molibdén csövekkel, burkold karbon lemezekkel, add hozzá a latinos életérzést, a száguldás őrült imádatát, és íme a világ legjobb szupersportautója.

A Celestra VA 210 valami hasonlót akar elérni. A felvezetés jól indul. Az erősítő egy rusztikus pozdorjalemez dobozban érkezik, a tetejére egy sablonnal felfestve a cég neve. Blikkfangos ötletnek tűnik a faláda, de kézbe véve azonnal rájövünk, hogy a szükség hozta, mert hagyományos papírdobozon egyszerűen átesne a Celestra a maga jó 10 kilójával. Akárki is vette kézbe, mindenkiből kiszakadt a mondat: hú, ba@