A főfékhenger bosszúja

2001.07.02. 10:12
Hogyan cseréljük ki egész autónkat egyetlen fékmunkahengertől elindulva? Avagy: hogyan költsünk feleslegesen sok pénzt?
 
   
   

- Egy alkalommal vegyük észre, hogy az egyik munkahenger a jobb első keréknél engedi a fékfolyadékot.
- Idézzük elménkbe, hogy folyamatos fékfolyadék utántöltés esetén ez bármeddig is jó lenne. Ne döntsünk így.
- Vegyük észre, hogy olyan mocskos a féknyereg, hogy nem tudjuk megállapítani, a kettő közül melyik munkahenger rossz.
- Vásároljunk 2 munkahengert az adott oldalra.
- Ne tudjuk, hogy ehhez biztosító stift is kell!
- Jöjjünk rá, hogy egy munkahenger is elég lett volna.
- Vásároljunk fékfolyadékot és féktisztító spray-t.
- Cseréljük ki a munkahengert.
- Ne legyen otthon munkahenger biztosító stift. Bármi mással próbálkozunk, az ki fog jönni a furatból, a munkahenger lötyögni fog, a merev összekötő cső menete meg fog lazulni. Cseréljük le a csövet!
- Késsünk el munkahelyünkről stift vásárlás miatt.
- Vásároljunk fékfolyadékot és féktisztító spray-t.

 
   
 


- Nyolcas kulccsal nyaljuk el a légtelenítő csavar hatlapfejű kiképzését, vegyünk új légtelenítő csavart!
- Vegyük észre, hogy hiába légtelenítünk, a fék puha marad.
- Vásároljunk fékfolyadékot és féktisztító spray-t.
- Tudjuk meg a LADA levelezőlistáról, hogy az elülső kör leengedése után a hátulsót is légteleníteni kell.
- Törjük bele a légtelenítő csavart a régi hátsó munkahengerbe. Vásároljunk új hátsó munkahengereket. Törjük el a merev hátsó fékcsöveket is a munkahenger csatlakozójánál. Újabb napig ne használjuk a gépkocsit, majd vegyünk új csöveket.
- Vegyük észre, hogy hátul nem a fékfolyadék, hanem a hátsóhídház hajtóműolaja folyik. Szimmeringezzük meg a hátsó féltengelyt. Miután a csavarhúzót bevertük a szimmering és a hátsóhídház pereme közé, tudjuk meg, hogy egyféleképpen nem szabad szimmeringet kiszedni - mégpedig így.
- Töltsük egész vásárnapunkat sikertelen szereléssel.
- Mossunk kezet, a kormunk alól ne jöjjön ki a kosz. Vágjuk le körmünket, így kijön.
- Vásároljunk fékfolyadékot és féktisztító spray-t.
- A kezünket üssük be, csípjük oda, hulljon szemünkbe por, fröcsögjön arcunkba fékolaj. Vágjunk jó képet mindehhez!
- Vegyük észre, hogy a hátsó tengely fékcső elosztó tömbje utángyártott, rossz a menete. Tegyük vissza az eredetit! Közben ennek a rögzítőcsavarját törjük le a hátsóhídról.
- Pumpáljuk a féket, és ne tudjunk légteleníteni!
- Vásároljunk nyolcas CroVa csillagkulcsot több mint ezer forintért! Vegyük észre, hogy az új légtelenítő csavarok hatlapú feje már nem nyolcas, hanem tízes!
- Örvendezzünk, vásároljunk féktisztító spray-t.

 
   
   


- Gyanakodjunk a főfékhengerre, vásároljunk új főfékhengert, rakjuk fel, de ne tudjuk légteleníteni!
- Mossunk kezet, körmünk alól ne jöjjön ki a kosz. Már olyan rövid legyen, hogy ne lehessen tovább vágni.
- Hátha az új főfékhenger rossz? Rakjuk vissza az eredetit. Többször cserélgessük, amíg a merev fékcsövek peremezett végei teljesen elhasználódnak, majd lehetetlenné válik tömített rendszert létrehozni.
- Gyanakodjunk a fékrásegítő dob belső szerkezetére, a tolórudakra, vásároljunk új dobot, de továbbra se tudjunk légteleníteni. Erre minimum 5 ezrest adjunk ki.
- A tábla szerint 18 óráig nyitva tartó távoli autósboltba érkezzünk meg 17:30-kor. Másnap tudjuk meg, hogy hibás a tábla, 17-ig vannak nyitva. Ugyanebbe a boltba menjünk el pénteken 17 óra előtt, majd tudjuk meg, hogy pénteken 14-ig vannak. Ezen az éjjelen alkatrész híján pihenjünk és örvendezzünk.

 
   
 


- Hidaljuk át a fékerőszabályzót a műszaki vizsga bizottságának nagy örömére. Vegyük észre, hogy a rendszer elkezdi kinyomni magából a levegőt.
- Jöjjünk rá, hogy ismét Csaba Petinek volt igaza, annak a 8 embernek pedig nem volt igaza aki szerint a fékerőszabályzó nem csinál ilyet.
- Az új hosszú fékcső hátravezetése közben: mozgatással lazítsuk meg a már bekötött véget, itt majd később szivárogtassuk el a fékfolyadékot! Vágjuk el a kezünket a rögzítő fülekkel, essen szemünkbe rozsda, feküdjünk a papagájfogóra, üssük fejünket a hátsó emelőpontba, folyjon ruhaujjunk alá fékfolyadék, égesse meg fülünket a stekklámpa izzója.
- Légtelenítsük körbe a rendszert. Gyanakodjunk a féklámpa áramfelvételére. Vegyük ki a féklámpa biztosítékát. Vegyük észre, hogy ekkor a szerelőlámpa sem ég. Mindezt tegyük meg már az első napon. Legyünk tanácstalanok.

 
   
   


- Utolsó nap utolsó órájában jöjjünk rá, hogy a féklámpa kapcsolóját is le lehet kötni, ekkor féklámpa feleslegesen nem ég, szerelőlámpa ég.
- Miután a fék levegőtlen és kemény, jöjjünk rá, hogy teljesen lemerült az akkumulátorunk. Másnap vásároljunk drágán Bosch akkut. Miután kifizettük, tudjuk meg az eladótól, hogy csak szigorú feszültségtartományban tölthető. Gyanakodjunk mechanikus feszültségszabályzónk túlfeszültségére.


- Reménykedjünk, hogy csak az utastérben van túlfeszültség, a csomagtartóba helyezett akksihoz vezető kábelen a feszültség esik, és az akkumulátor nem kap túlfeszt.
- Ne legyen így, kelljen feszültségszabályzót vásárolnunk!
- Vegyük észre, hogy a saját munkával a munkadíjat megspóroljuk, de a munka időt nem, valamint szakszerűtlenségek sorozata miatt annyi pénzt költöttünk el, mintha LADA márkaszervizben generáloztattunk volna a féket.
- Jöjjünk rá, hogy a fékdob még mindig tojás alakú, és a féktárcsák még mindig 9mm-nél vékonyabbak.
- Tudjuk meg, hogy új autó részleteinek fizetésére még átlagosnál nagyobb nettó fizetésünk sem elég.
- Az egy hétre kölcsönkapott jugoszláv gyártmányú személygépkocsi töltésére gyanakodva szakműhelyben hagyjunk ott több mint 3 ezrest, de ne bánjuk, mert autószerelő antitalentum testvérünknek segítünk.
- Gondolkodjunk el, nem-e vagyunk magunk is antitalentum(ok).

(In memoriam Sir Pinkerton, lejegyezte gm.)