A legdurvább Passatok
A tunerek ritkán léptek túl a szemöldök-bazinagyfelni-fólia-gyárispoilerkit-krómkipufogó alapokon. Úgy tűnik, tendencia a felnik irreális növekedése. Golfból például rengeteget láttunk, de egy sem adta 18-as felniméret alá (a gyári alapméret 14-es).
Régebben a hifi- és a tuning cégek egyfajta szimbiózisban
léteztek, legalábbis ami a közös kiállításokat illeti. Idén azonban
gyakorlatilag egyetlen tuningcég sem képviseltette magát saját
standdal a sinsheimi autóhifi show-n. A kiállított járgányok között
azért láttunk egy-két érdekesebb darabot.
A "nemlétező" autók között a JBL demóautója, az egyszerűen
csak Hotrod névre hallgató retro fantázia vitte a prímet. Az autót
átnézve elvileg működőképesnek ítéltük, bár a beépített, kérdőjeles
eredetű V8-as ereje az alkalmazott hajtásláncot erősen
megterhelheti.
A barcelonai rendszámú, Magallan fantazianevű csodáról még
ennyit sem tudtunk meg. Trélerrel hozták-vitték, de az egyébként
roppant mosolygós kiszolgálószemélyzet éppen azokon a
világnyelveken nem társalgott, amiken én teszteltem őket.
Gondoltam, az autón feltüntetett internet címen majd okosabb
leszek, de hazaérve kiderült, hogy
hiú az ábránd.
A katalán űrjármű közelről is kellően kifinomultnak tűnt, a
részletek kidolgozottsága alapján azt sem zárnánk ki, hogy ebből az
autóból nem ez az egyetlen példány készült.
A legtöbb kiállított autóhoz persze alapértelmezésben is
hozzányúltak a tunerek, de ritkán léptek túl a
szemöldök-bazinagyfelni-fólia-gyárispoilerkit-krómkipufogó
alapokon. Úgy tűnik,
tendencia a felnik irreális növekedése. Golfból például
rengeteget láttunk, de egy sem adta 18-as felniméret alá (a gyári
alapméret 14-es). Az extrém felniken szinte kivétel nélkül a Dunlop
abroncsait láttuk.
A legőrültebb ötleteket Passatokon mutatták be. A
Dupla-Passat korábban is feltűnt már kiállításokon: egy kombi
Passathoz utánfutóként csatlakozik egy szinte komplett újabb Passat
kombi. A motortere hiányzik csupán, meg az első futóműve, viszont
ugyanolyan síbox van a tetején, mint a vontató autónak. A
belsejében természetesen házimozit alakítottak ki, a csomagterében
pedig H0 terepasztal és egy működő sörcsapoló kapott helyet.
A másik kombi Passaton először nem is venni észre semmi
különlegeset, persze a malomkeréknyi felniket leszámítva.. De ha
jobban megnézzük - az az első ajtó bizony elég hülyén nyílik. Az
autó különlegessége még
a pótkerék helyére épített low-rider kompresszor, amit a
vezetőülésből távirányítóval lehet működtetni. Ilyen táncoló autót
többet nem is láttunk a kiállításon. Úgy látszik, egy értelmetlen
divat szép csendben kimúlt.
A legszebb autó címet talán ennek a 206-os Peugeot-nak
adományoztuk volna, amelyet a híres francia tuner, Patrice Parot
készített. Ő egyébként a Fast and Furious (Halálos iramban) második
részének autóiért is felelős.
Részleteiben is szép és eredeti elképzelések teszik stílusossá a
Sony demóautóját, de a
legnagyobb szám a matt fekete fényezés. Bármiben lefogadom,
hogy a közeljövő őrületét előlegezi meg ez a dizájn. A kis kabriót
egyébként szívesen elvittem volna egy körre, már csak a hátsó
könyöktámaszból kilógó nitrópalack miatt is. A gyárilag 137 lovas
kétliteres így állítólag 220 lóerőt ad le. A 19 (!!) collos TSW
felnikre 235/35-ös Yokohama gumik kerültek.
Ez a pózna vége, tovább mászni veszélyes.
|