Skoda Octavia RS

2000.09.28. 11:33
Ahogy már augusztusi híreinkben is beszámoltunk, négy év után felfrissítette középkategóriás modelljét a Skoda. Ezt az eseményt teszi újra aktuálissá, hogy nemrégiben Budapesten mutatták be az új Octáviát. A dolog érdekessége, hogy a nagyközönség számára csak a párizsi autószalonon fog debütálni az új járgány.
 
   

Ha hinni lehet a mérnököknek, kereken 2400 módosítást hajtottak végre, bár ezt első blikkre elég nehéz kiszúrni. Áttetsző első fényszórókat, módosított hűtőrácsot és hátsó lámpát kapott, melyeknek jelentősen növelték a fényerejét. A beltér új kárpitokkal, és műanyagborítással lett gazdagabb, a megnövekedett hátsó helyről nem is beszélve, mely több mint két centivel lett tágasabb. Ez a tény önmagában csak a langaléta nagyszülőknek okoz frenetikus örömöt, az már viszont többeket hoz lázba, hogy a motorpaletta kibővülésével új csúcsmodell jelent meg a kínálatban.

 
   

A dolog nagyon egyszerű: vették az Audi TT-ből már jól ismert 1.8-as, 180 lóerős turbómotort, amit mellesleg hazánkban fabrikálnak, és belerakták az Octáviába némi kiegészítőkkel. Sportos műszerfal, bőr bevonatú kormány, gyári sportülések gondoskodnak az alaphangulatról, míg a menetstabilitásról sportfutómű és a másfél centis megültetés.

 
   

Mindezek tetejébe még 17 colos felniket is adnak a verda mellé, amolyan népnevelő jelleggel. Az autó menetdinamikájáról csak annyit, hogy ami a TT-ben jó, megfelel az Octáviába is. Kevesebb, mint 8 másodperc kell a százas tempó eléréséhez, ami egy ilyen kaliberű autótól igazán szép teljesítmény. A végsebessége 230 km/h felett van, bár ezt kipróbálni szinte lehetetlen, hiszen ilyen sebességnél már egy komolyabb autó is szétesik az M7-en.

 
   

Ezüst, fekete és piros színben lehet majd rendelni a megvadított Skodát, természetesen számtalan extrával. Az új modell árát tekintve még mindig a legolcsóbb a Volkswagen birodalom kínálatában. Ennyi pénzért legfeljebb egy fapados A 4-et tudunk venni, mely korántsem nyújt ekkora vezetési élményt. Az eddigi értékesítési tapasztalatok alapján elsősorban sportos beállítottságú, középkorú, családdal és biztos egzisztenciával rendelkező úriemberek érdeklődésére számítanak, akik hétvégente a Balaton felé kiélhetik a KGST-s korszakból maradt kissebbségi komplexusaikat.

 
   

A gyár szakított az eddigi hagyományos és fantáziadús GL, LX, és GLX stb. felszereltségnevekkel, az ős-skodások legnagyobb bánatára, és átvette a nagy testvér uniformizált Classic, Ambiente és Elegance elnevezéseit. Ezzel a húzásával a Skoda gyakorlatilag elvágta az utolsó szálat, ami még a régi szép VW-mentes időkkel kötötte össze. Ezek után joggal merül föl az a kérdés: mi skoda ezen az autón? Az embléma...