Népi vigasságok
A nevező autók szépen sorakoznak az árnyas fák alatt. Időközben a nap is kisütött, jól fog jönni az az árnyék. Gyorsan végigfutok az indulókon: egy régi BMW tulaja annyira beleéli magát az autója által sugárzott korszellembe, hogy autóskesztyűjétől sem hajlandó megválni, mert az olyan retro. A kocsi meg gyönyörű.
Egy szép, sárga Toyota Celica tulaja a nem létező utolsó
porszemeket távolítja el az erősítőt fedő plexilapról. Az sem
zavarja, hogy egyedüliként indul a kategóriájában. Ez az egészséges
versenyszellem. Nekem nagyon tetszik a DLS rendszer beépítése,
valahogy stílusa van.
Egy régi 6-valahányas BMW csomagtartójában szinte elveszik a
Ciare Steg erősítő szubláda kombináció. Ekkora autóban már jó zenét
lehet építeni, remélem, hogy a tulajnak sikerült. Egy versenyző
elkap, hogy képzeljem, igazam volt az előző versenyen, (naná,
hiszen képzett bíró lennék, vagy mifene) tényleg nem ment a szubja
időnként, mert kontakthiba volt valahol, hát lecserélte a DSP-jét,
meg az erősítőjét is, és most már minden sokkal jobb. Osztozok
örömében.
Egy Peugeot 206 XS-ből GTI-nek kinéző fenevadat varázsolt a
tulaja. A Focal hangszórós szubládát az EÜ dobozzal ugyan csak egy
gumipók tartja, ajtópanel sem sikeredett még a kocsiba, de a
következő versenyre teljes átépítést ígér a versenyző.
Egy Seat parkol szerényen, először indul versenyen. Tulaja
nem a DSP-k és EQ-k erejében bízik. Jó fejegység, jó kábel, jó
erősítő, jó hangszórók, és mindez annyira jól beszerelve, amennyire
csak lehet. Az ajtópanel egészen elképesztően profi munka. A kocsi
hangja nagyon más, mint a főleg számítástechnikában bízóké, a
konkurencia, vagyis a többi versenyző meglepően hosszú időt tölt a
kocsiban zenehallgatással.
Audi A6, benne a Rainbow Reference hangszórója, ami a maga
millió feletti árával több, mint a legtöbb megjelent installáció
egésze.
A mellette parkoló Merci kombiban hasonló hangszóró kelleti
magát. A brutálisan nagy csipogó elhelyezésével szemmel láthatóan
megszenvedtek a tulajok, de a Merci csomagtartója elegánsan rejti
el a bonyolult Kenwood multimédia rendszert, és a brutális méretű,
szerényen csak Frankamp'nstein névre hallgató erősítőcsodát.
Egy Fiat csomagtartója egy nagyon szép DLS szubládabeépítést
rejt. Stevie, aki szintén bíró, lelkemre kötötte, hogy alaposan
fotózzam le, mert mostantól ő is Fiat tulaj, és ez a példa a
következő beépítéséhez. Még egy fotó készül az elegáns
ajtópanelről.
A hatalmas kék Ford korát meghazudtolóan fiatalos és
látványos beépítést rejt. Plexi és króm mindenütt, és ezüstre
fényezett hangszóróhely az A-oszlopon. Ebben az a csudaság, hogy
két hangszórót is beleaplikált a tulajdonosa. Ilyet még nem láttam
soha.
Egy Citroen Xsara csomagtartójában két házi gyártmányú
erősítőt húzódik meg szerényen a két jókora mélynyomó árnyékában.
Bekerült még egy Tesla tekercses látványlámpa, ami sajna csak
sötétben igazán sejtelmes fényű, na meg egy Dension MP3 játszó.
Egy piros Fiat Seicentóba csak egy erősítő
került beépítésre, igaz az majdnem keresztbeéri az autócskát.
Visszasétálok a bírói asztalhoz, vége a nevezésnek. Megkapjuk az
áldozatok listáját, azaz hogy melyik osztályban indulókat kell
bírálnunk. Az összes, "csak hangzás" kategóriában induló autó a
miénk, Ernővel.
Elsőnek az az autó kerül sorra, amelyiket legutóbb mélyhiányra hivatkozva pontoztunk le, és tulaja lelkesen jelentette, hogy meglelvén a hibát már minden sokkal jobb. Tényleg minden jobb. Én a jobb oldali ülésben, Ernő a bal oldalon, és írjuk be a meglehetősen magas pontszámokat. Erről a versenyző mit sem tud, csak izgul. Lesni nem szabad, mert az pontlevonással jár, de az értékelés végén a zsürorok részletesen elmondják, miért mennyi pontot adtak.
Idén nagyon kellemes hangulat alakult ki a
bírók és a versenyzők között. A versenyzők nem érzik, hogy
érthetelen szempontok alapján bírálnának, és csak akkor lehet
nyerni, ha XY márka is van az autóban. A bírók pedig egyre
ritkábban találkoznak
bementem-a-műhelybe-lettem-egy-gurigát-aszonták-ez-a-legjobb-csak-a-hülye-bíró-eztet-nem-hallja-eltöröm-a-kezitlábát
stílusú versenyzőkkel. Így normális kommunikáció alakulhatott ki. A
versenyzőnek segít a bíró, amikor elmondja az általa talált
hibákat, hiszen így lehet egyre feljebb lépni, egyre több serleget
begyűjteni, és talán egyre jobban zenét hallgatni az autóban.
Egymás után végzünk az autókkal. Meglepő,
mennyire magas az átlagszínvonal. Szinte mindenki fejlesztett
valamit az előző verseny óta, és általában jó irányban. Szoros a
mezőny, csak apróságok döntenek.
A strandon közben népi vigasságok egyre csak fokozódnak. Borkóstoló fokozza a vendégek hangulatát, amit a színpadra lépő Romantic, azt hiszem, hogy a végsőkig csavar. Tévedek. Pár ejtőernyős érkezik az égből, néhány vadkacsa és hattyú a vízből, majd rázendít a színpadon Adám és Éva az exNeotonból.
A zsűri nagyjából ekkorra készül el az
eredmények összesítésével, indul a díjkiosztó. Az általam
leszállított, felettébb dizájnos kék-ezüst kupáknak nagy sikere
van. A helyi tévé is szorgalmasan dolgozik. Minden díj kiosztva,
nyertesek csoportképhez összeállva, és kész vége. Jó volt. Szép
volt. Jó lenne jövőre is.
Folytatás augusztus 17.-én Keszthelyen.