Opel Signum: tanulmányból valóság

2002.08.21. 13:40
 
   
   

Megjelentek az első információk az Opel különleges luxusautójáról. A Vectra széria csúcsát képviselő autó - ahogy a tanulmányautó-változat is - nehezen sorolható kategóriákba. A kisebb modellekre jellemző csapott hátú felépítés és a nagy helykínálat leginkább a Renault Vel Satist idézi, bár a Signum vonalvezetése valamivel dinamikusabbnak hat. A formai megoldások egy része egyértelműen a Vectráról származik, az arányok azonban önálló egyéniséget kölcsönöznek az autónak. A Signum alig 40 mm-rel hosszabb mint a Vectra, ugyanakkor tengelytávja 130 miliméterrel nagyobb, ami a kombiszerűen vezetett tetővonallal együtt kivételes helykínálatot biztosít a hátsó utasok számára.

A kényelmet a szokatlanul széles határok közt állítható hátsó üléssor fokozza, amely két külön ülésként 13 cm-es úton csúsztatható előre és hátra, támlája pedig akár 28 fokos szögbe is dönthető. Az ülés további érdekessége a középen előredönthető támla, amely nem csak karfaként használható, de két kihajtható tálcát, egy hűthető rekeszt, pohártartókat és egy 12 voltos csatlakozót tartalmaz, ráadásul innen is szabályozható a beépített audioberendezés. Emellett a hátsó utasok rendelkezésére áll a plafonra szerelt olvasólámpa és öt kisebb rekesz is. Az elöl utazóknek sem lehet okuk panaszra: üléseik légkondicionáltak és nyolc különböző módon állíthatóak.

Ami a műszaki részleteket illeti, a Signum egyelőre három motorral készül: a legkisebb egy 2,2 literes 155 lóerős közvetlen befecskendezéses benzines, az erősebb modellek kedvelői pedig egy 175 lóerős kétliteres turbó és az Isuzu-féle 177 lovas 3 literes V6-os turbódízel közül választhatnak.

Az autó hivatalos bemutatójára 2003 tavaszáig, a következő Genfi Autószalonig várnunk kell, az első példányokat pedig jövő nyáron kaphatják kézhez tulajdonosaik. Az Opel nagy várakozásokkal tekint az új modell bemutatása elé, hiszen terveik szerint a Signumnak és a hozzá hasonló különleges modelleknek, így a Merivának és a Zafirának hamarosan a cég eladásainak 40 %-át kellene lefedniük.