Pontiac roadster az Opelnél?

2002.08.26. 16:26

 
   
   

Ha sorozatgyártásba kerül a Solstice tanulmány, akkor az európai forgalmazás is elkerülhetetlen - szól a GM döntése. A klasszikus felépítésű roadster, amely köztudottan Robert Lutz termékfejlesztési alelnök egyik kedvence, most került abba a fejlesztési fázisba, ahol el kell dönteni, hogy lesz-e egyáltalán sorozatgyártás, vagy az autó egyedi darab marad. Ami már bizonyos, hogy az autóhoz teljesen új padlólemezt kell fejleszteni, lévén hogy a GM kínálata jelenleg szinte kizárólag elsőkerék-hajtású modellekből áll. Hogy ez a befektetés megtérüljön, ahhoz azonban nagyobb példányszámban kell gyártani az új padlólemezt, mint amennyi Amerikában eladható. Így kerül a képbe az Opel, amelynek jelenleg nincs igazán népszerű sportkocsija a Tigra gyártásának leállítása óta. Lutz állítólag tárgyalt már a témáról Carl-Peter Forsterrel, az Opel első emberével, azonban felmerült néhány probléma. Forster szerint ugyanis a gömbölyded vonalú Solstice nem illeszkedne a GM Europe új, éles-szögletes formavilágához, amely többek közt a Vectrát is jellemzi, így új formatervre volna szükség, ez azonban tovább növelné az autó fejlesztési költségeit. Emellett az Opelnél jelenleg is fejlesztés alatt áll a Tigra utódja, amely részben ugyanazt a piaci szegmenst célozza, mint a Solstice. Forster emellett azt is fontosnak tartotta, hogy a leendő típus nagyobb, V6-os vagy akár V8-as motorral is felszerelhető legyen, ez azonban nem biztos hogy összeegyeztethető Lutz azon törekvésével, hogy a Solstice olcsóbb legyen mint a legnagyobb riválisnak tartott Mazda MX-5. A végleges döntésre a hírek szerint egy-két hónapot még várnunk kell, de a kilátások bíztatóak, mivel a GM-nek mindenképp szüksége volna néhány izgalmas, sportos típusra, és ezt már a vezetés is belátta.