Új Passat Golf alapokon?

2002.08.28. 11:22

Egyelőre semmi nem biztos, de a német Auto Motor und Sport szerint az új Passat gyökeresen eltér majd a jelenlegi modelltől.

 
   
   

Akülönbségek elsődleges oka, hogy az autó nem az Audi A4-es, hanem a Golf V. padlólemezére épül majd. Ez egyrészt a Phaeton megjelenésének köszönhető. Az új luxusautó átveszi a Passat eddigi reprezentációs feladatait, így a Passat újra az lehet, ami két generációval ezelőtt volt: kényelmes és tágas családi autó. A platformcsere másik oka, hogy a VW csoport új stratégiája szerint az Audi és a VW márka arculatát az eddigieknél jobban különválasztják. Az új Golf padlólemez is sokkal inkább alkalmas rá, hogy egy nagyobb modell alapjául szolgáljon, nem csak a jelenleginél nagyobb mérete, de fejlettebb futómű-megoldása miatt is. A Passat a becslések szerint kb. 4.800 mm hosszú lesz, ami a jelenlegihez mérhetően tágas belső tér és a becslések szerint a limuzin esetében is legalább fél köbméteres csomagtartó kialakítását teszi lehetővé.

Szintén az új padlólemez következménye, hogy a motortérben keresztben helyezkednek majd el az erőforrások, így szinte biztosan búcsút kell mondanunk a jelenlegi V6-os és W8-as motoroknak, mivel ezek csak hosszában építhetők be. Helyette a következő Passat soros négyhengeres és VR6-os motorokkal kerülhet forgalomba. A motorpaletta ismert egységekből áll majd össze: az alapváltozat továbbra is az olcsó, elsősorban flottamegrendelőknek szánt 101 lóerős 1,6 literes négyhengeressel érkezik, emellett lesz még három közvetlen befecskendezéses benzines egység: egy 1,6 literes 115 lóerős, egy kétliteres 150 lóerős és egy kétliteres turbó 180 lóval. A csúcsmodellbe várhatóan a Golf R32 250 lóerős 3,2 literes VR6-osa kerülhet. A dízelmotor-paletta a várakozások alapján négy tagból áll majd: az alapváltozat a már jól ismert 100 lovas 1,9 literes PD-TDI lesz, emellett beszerelnek még két kétliteres négyhengerest 136 és 160 lóerős teljesítménnyel, a csúcsot pedig egy új fejlesztésű öthengeres jelenti majd kb. 185 lóerővel. A motorokhoz öt- és hatsebességes manuális, valamint fokozatmentes, de szekvenciálisan is kapcsolható automataváltót párosítanak majd.

 
   
   

Az új Passat futóműve felépítésében megegyezik majd az ötös Golféval: elöl szokás szerint McPherson tagokat alkalmaznak, hátul pedig - a Golf jelenlegi megoldásánál nagyságrendekkel fejlettebb - négykaros felfüggesztést találunk. Az új Passat drágább változataiban emellett aktív lengéscsillapítókat is alkalmaznak majd. Szintén alapfelszerelés lehet az erősebb motorral felszerelt modellekben a négykerék-hajtás, amely a Golfhoz hasonlóan viszkókuplungos rendszerű lesz.

Kép: AMS