Mazda2: Európában más

2002.08.30. 10:40

 
   
   

A Mazda Demio nemrég bemutatott utódja Spanyolországban is készül majd, de a japán változathoz képest tapasztalható lesz néhány eltérés. A legfontosabb változás a motorpalettát érinti: a Mazda2 alapváltozatába Ford motor kerül, méghozzá az előző generációs Fiestából már ismert 1,25 literes 75 lóerős négyhengeres, amelyet érthetetlen módon a Ford új kisautójához nem kínálnak. Emellett két Mazda benzinmotor kerül a kisautóba, az 1,4 literes 80, az 1,6-os 100 lóerős. A Mazda2 - kizárólag Európában - megkapja a PSA-Ford közös fejlesztésű 68 lóerős 1,4 literes turbódízel motorját is. A hagyományos manuális váltók mellett az 1,4 literes motorváltozatokhoz fokozatmentes automataváltót is rendelhetünk majd, amely kézi kapcsolású üzemmóddal is rendelkezik és a Mazda szerint fogyasztásbeli eltérést sem okoz a hagyományos megoldáshoz képest. Az autó biztonsági tartozékai közül alapfelszerelés lesz a vezető- és utasoldali légzsák, illetve a blokkolásgátló, de extraként rendelhető lesz oldal- és függönylégzsák valamint az ESP is. A Mazda2 az európai gyártásnak köszönhetően állítólag versenyképes áron kerül piacra, az EU országokban a Ford Fiestával vagy a VW Polóval is versenyezhet az új kisautó. A gyártás a hírek szerint 2003 elején kezdődhet a Ford valenciai gyárában.