Smart Roadster cserélhető előlappal

2002.08.30. 13:55
 
   
   

A Smart végre bemutatta az 1999-ben tanulmányként megismert kis roadster szériaváltozatát. Az újdonság nagyon hasonlít az eredeti koncepcióautóra: megmaradt a látványos bukókeret és a jellegzetes egymás feletti lámpák. A típus egyik legérdekesebb tulajdonsága, hogy a karosszériaelemek lecserélhetők, így mobiltelefonunk mellett már az autónk színét is hangulatunkhoz igazíthatjuk. A Smart Roadster egyébként két változatban létezik: a hagyományos Roadster mellett megvásárolható lesz a Roadster Coupé is, amely a bukókeret mögötti üvegkalickának köszönhetően áramvonalasabb hatást kelt, és talán több csomag is elfér benne.

 
   
   

Az autó műszakilag a korábbi Smart modelleken alapszik, bár számos részletet alaposan átdolgoztak rajta. A háromhengeres Suprex turbómotor ugyanúgy a hátsó tengely előtt helyezkedik el, de a hengerűrtartalmát 698 köbcentire növelték, teljesítménye 80 lóerőre nőtt, a forgatónyomaték pedig eléri a 100 Nm-t. Az eddigi modellek egyik gyenge pontja a futómű volt, amely a rövid tengelytáv és a magas súlypont miatt még a széles kerekek ellenére sem bizonyult minden helyzetben elég stabilnak.

 
   
   

A Roadster a gyáriak szerint már minden igénynek megfelel e téren is. Talán ennek is köszönhető, hogy az autó sebességét elektronika helyett már csak a fizika törvényei korlátozzák 175 km/h-nál. Az autó gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra 12 másodperc, ami elsőre nem látszik falrengetőnek, de az autó 790 kg-os tömegét, és a motor teljesítményét figyelembe véve teljesen reális. Forgalmazását valamikor a jövő nyáron kezdik meg Nyugat-Európában, valamivel több mint négymillió forintnak megfelelő összegért.