PSA: megújul a Berlingo/Partner páros

2002.09.09. 13:50
 
   
   

A Peugeot és a Citroën egyszerre mutatta be modellfrissítés utáni áru- és személyszállító modelljeit.

Mindkét típus új orrészt kapott, amely erősen beleszól a két típus karakterébe. Közös vonás a vízszinteshez közelebb álló motorháztető és a nagyobb lámpák, a hűtőmaszk, az első sárvédőívek és a lökhárítók azonban egyértelműen különbséget tesznek a két modell között. A Berlingo a C3 stílusában háromosztású vízszintes hűtőmaszkot kapott, míg a Partnerről a 607/307 vonal vigyori arca köszön vissza.

 
   
   

A Partner a közzétett képek tanúsága szerint sportosabb egyéniség próbál maradni: a legelegánsabb változatot is számos fényezetlen elem jellemzi, és a sárvédőíveken is látványos fekete rátéteket helyeztek el, míg a Berlingo Multispace színre fényezett lökhárítóival kifejezetten elegáns jelenség. Ennek ellenére mindkét modell masszívabb benyomást kelt, mint elődje, és a változtatások valamelyest az egységes forma rovására mentek. Az A oszlop mögött az előző változatok formavilága köszön vissza, a tervezők ezekhez a részekhez egyáltalán nem nyúltak.

 
   
   

A Partner és a Berlingo belső tere is azonos módon változott, csak a színekben van eltérés. A teljesen új, a korábbinál igényesebb külsejű, és a masszív középkonzolnak köszönhetően jóval látványosabb műszerfal nagyobb, jobban használható pakolóhelyeket nyújt, van rajta digitális kijelző és nagyméretű kesztyűtartó, amely egyes kivitelekben hűthető is. Ezen felül egy nagy tárolórekeszt alakítottak ki a középkonzolban, amely akár pohártartóként is használható. A hi-fi és - amelyik típusban van - a tempomat is a kormány melletti kis konzolokról vezérelhető.

 
   
   

A kormánykereket is lecserélték a Xsara kisebb méretű és az új formatervhez jobban illeszkedő négyküllős kormányára. Az autók biztonsági szempontból is sokat fejődtek: a személyszállító kivitelekben egyes piacokon szériafelszerelés lesz a két frontális légzsák valamint az erőhatárolós övfeszítők, és már oldallégzsákok is rendelhetők az autóba. Ezen kívül az ABS és az elektronikus fékerő-elosztó is az alapfelszereltség része lesz egyes változatokban.

 
   
   

A típuspáros műszaki szempontból nem sokat változott, a korábbival azonos motorokkal és erőátvitellel rendelhető meg, egyedül a fékberendezést tették hatékonyabbá. A Partnernél említik, hogy az autó háromféle futóművel rendelhető meg: az alapvetően nyugat-európai útviszonyokra tervezett Euro beállítás elsősorban a kényelem és az úttartás szempontjából ideális, a nagy terhelésre kitalált változat teherszállításnál előnyös, míg az emelt futómű földutakon vagy gyenge minőségű aszfalton való közlekedésre ideális. A két típust novembertől kezdik árusítani Nyugat-Európában.