Európa meghódítására készül a Mazda

2002.09.11. 13:35

 
   
   

A japán gyártó 2010-ig meg szeretné triplázni nyugat-európai eladásait. A merész kijelentést a Mazda egyik európai vezetője tette egy riport során, bár annak fényében, hogy a cég jelenleg a piac egy százalékát birtokolja, az elképzelés már nem is tűnik olyan hajmeresztőnek. Ennek ellenére a három százalék elérése még az új modellekkel, a Mazda6-tal és a hamarosan bemutatkozó Mazda2-vel sem lesz egyszerű, figyelembe véve, hogy a konkurens japán gyártók nagyobb része is a modellfrissítés közepén tart, és céljuk is azonos: visszaszerezni az elmúlt évek válságos időszakában elvesztett vásárlóikat. A Mazda másik fontos célja Európában, hogy újra nyereséget termeljen. Mindkét cél megvalósításában döntő szerepe lehet egyes típusok helyi gyártásának. Az első Európában készített típus a Mazda2 lesz, de később valószínűleg a 323 utódát is valamely európai Ford üzemben fogják építeni.