Peugeot Sésame: a jövő kisautója?

2002.09.19. 13:29
 
   
   

A Párizsban bemutatkozó kisautó-tanulmány egyesek szerint a Peugeot 106-ost leváltó típus előfutára is lehet. A Sésame 3,7 méteres hosszával és 1,67 méteres szélességével a kisautók közé sorolható, de 1,63 méteres magasságával jó fél fejjel kimagaslik a kategóriatársak közül. Az összhatás a nagyméretű ajtókkal súlyosbítva olyan, mintha a Sésame a Smarthoz hasonló kétszemélyes miniautó volna, pedig a belső tér négy személy számára sem kényelmetlen. Az alapkoncepció leginkább a Suzuki WagonR+-hoz vagy a Honda Jazz-hez teszi hasonlatossá a tanulmányt: a Sésame egyfajta miniatűr egyterű. Az autó formai megoldásai nagyrészt a Peugeot sablon-tárából valók, így a hűtőmaszk, az oldalablakok formája és az első lámpák egyértelműen jelzik a típus eredetét.

 
   
   

A típus merész asszociációval a nagyméretű tolóajtókról kapta a nevét, amelyek viszonylag könnyű beszállást biztosítanak mind a négy ülésre, ráadásul nyitott állapotban alig foglalnak helyet, és akár csak a kincseskamrát rejtő sziklafal Ali baba és a negyven rabló meséjében, a motoros mozgatásnak köszönhetően ha nem is egy szóra, de egy mozdulatra kitárulnak. Az autó másik érdekessége a manapság már széria-autókon is terjedőben levő nagyfelületű "tarkóig érő" üvegtető, amely sajátos összhangban van a tető élein végigfutó csomagtartó-rögzítő sínek ezüstjével és a tetőkeret sárga színével. Az autóba a Peueot szerint beleférne a PSA 1,6 literes 110 lovas négyhengerese és egy robotizált mechanikus váltó. Ez a tény arra utal, hogy az autó a hasonló műszaki megoldásokat felvonultató Citroen C3 padlólemezére épülve akár meg is valósulhat a közeli jövőben.