Kidobott pénz az új GM padlólemez?

2002.09.26. 12:24
 
   
   

Meglepő módon a Saab is úgy döntött, hogy nem épít autót az új GM-Fiat platformra. A nemes egyszerűséggel Premiumnak nevezett autó-alapok története 2000-re nyúlik vissza, ez volt ugyanis a GM és a Fiat konszern első közös terve, amely az akkori elképzelések szerint a Cadillacnél, a Saabnál, az Opelnél, az Alfa Romeónál, a Fiatnál és a Lanciánál is feltűnt volna különféle magas presztízsű, vagy egyszerűen nagydarab modellekben. Az elmúlt években aztán rohamosan csökkent a négykerék-hajtású platform potenciális felhasználóinak száma. A Cadillac arra hivatkozva szállt ki, hogy a vásárlók pillanatnyilag a hátsókerék-hajtású modelleket részesítik előnyben, aztán a Lancia szállt ki mondván, hogy jobban megfelel a céljaiknak az olcsóbb Epsilon padlólemez, amelyre az új Vectra is épül. Az Opel és a Fiat szintén az Epsilonra voksolt, mivel időközben ennek is kifejlesztették a négykerék-meghajtású változatát. Maradt a Saab, amely a 9-5 utódját tervezte a Premium padlólemezre építeni, és az Alfa Romeo. Most azonban a fejlesztés oroszlánrészét végző svédek is úgy döntöttek, olcsóbb lehetőség után néznek, így a nagyobbik Saab utódja a dolgok jelenlegi állása szerint a GM amerikai fejlesztésű padlólemezeinek egyikére épül majd. Ezek után kevéssé valószínű hogy az Alfa Romeo egymagában felhasználná a megfelelő gyártási darabszám híján immár méregdrága alapokat, így a GM és a Fiat első közös gyermeke már most halottnak látszik, mielőtt a világra jött volna.