Opel Combo "Eau Rouge": a sportos dobozos

2002.10.02. 12:14
 
   
   

Az Opel sajátos tuning-tanulmánnyal lepte meg a Párizsba látogató közönséget. A belga Spa Francorchamps versenypálya hírhedt kanyarjáról elnevezett jármű az Opel "dobozos" személyautójára, a Combo Tourra alapszik, amelyet néhány bevált tuningfogással igyekeztek még sportosabbá tenni. Az első, ami feltűnik az autón, az a két vörös "Viper-csík", amelyet vékony fehér szegély választ el a kék fényezéstől, de a mérges összhatáshoz nagyban hozzájárulnak a látványos sárvédő-szélesítések, a 17 hüvelykes könnyűfém felnikre szerelt 215/40-es gumik, valamint az agresszív, mélyre húzott első lökhárítók és a küszöbspoilerek is. Az összhatást ilyan apróságok tszik teljessé, mint a vörös féknyergek és a nagy átmérőjű dupla kipufogóvég.

A tervezők belül is igyekeztek száguldásra ösztönző hangulatot teremteni. A vezető és az első utas vörös kagylóülésekben foglalhat helyet, a műszerfalat pedig a Corsa GSi-ből vették át, és alumínium-betétekkel igyekeztek még látványosabbá tenni. Az ajtókon és a hátsó üléseken vörös és kék Alcantara kárpitokat találunk. Az autó emellett egy praktikus újdonsággal is szolgál: a magas fejtér felett egy alacsony rekesz található, amely 2,2 méter hosszú és 340 liter befogadóképességű, így ideális lehet szörfdeszkák vagy a családi sífelszerelés tárolására.

A Combo "Eau Rouge" kívül-belül annyira sportos, amennyire az alaptípus drabális karosszériája engedi, és hogy ez ne csak látszat maradjon, a Corsa GSi 1,8 literes 125 lóerős motorját szerelték az autó orrába. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy az Opelnél tervezik-e egy hasonló "dobozos" sportmodell piacra dobását, de a Zafira OPC után ez sem tűnik lehetetlennek, annál is inkább, mivel a kategória, amelybe a Combo Tour tartozik, már nem csak a családos kisvállalkozók közt népszerű, így egyre valószínűbb, hogy egy dinamikusabb változatra is akadna vásárló.