Jaguar dízel-tervek

2002.10.15. 13:32
 
   
   

A Ford végül ledönt minden tabut: hamarosan elkészülhet az X-type négyhengeres, dízelmotoros, elsőkerék-hajtású változata, amely akár a taxisoknak is jó alternatíva lehet. Korábban még csak feltételes módban számoltunk be róla, hogy a következő Jaguar X-type változat megkapja a Ford Mondeo kétliteres dízelmotorját, ám úgy tűnik, ez a rideg valóság. A Ford dízelmotor nem rossz konstrukció, és a Jaguarnál még bele is piszkálnak egy kicsit: a jelenlegi 130 lóerő helyett kb. 150 lóerőre emelkedik a teljesítménye, így sikeresen felveheti a harcot az Audi és a BMW sikeres négyhengeres dízel-modelljeivel. Persze erősen vitatható, hogy miképp hat majd a Jaguar márka arculatára az új modell megjelenése, hiszen a cég a 40-es évek óta kizárólag 6, 8 és 12 hengeres modelleket gyártott, részben ennek is köszönhető a márkanévhez kötődő magas presztízs. A cég azonban kényszerpályán van: az X-type csak úgy veheti fel a versenyt Európában az erős konkurenciával, ha dízelmotoros modellekkel is jelentkezik, és jelenleg ez látszik az egyetlen rövid távon is megvalósítható megoldásnak. Az első dízel-Jaguar a hírek szerint két- és négykerék-hajtású változatban is bemutatkozik majd, és elérhető lesz kézi és automataváltóval egyaránt. A Jaguarhoz méltó megoldás, a PSA-val közösen fejlesztett 2,7 literes V6-os turbódízel szintén a fejlesztés végső stádiumában van, így legkésőbb 2004-re az X-type kétféle dízelmotorral is megvásárolható lesz.