Bristol Blenheim 3G: luxuskupé gázhajtással

2002.10.18. 14:32
 
   
   

A régimódi, ám villámgyors autóiról ismert brit gyártó bemutatta első vegyes üzemű modelljét. A Blenheim 3G szinte azonos a Blenheim 3 modellel, a különbség mindössze annyi, hogy benzin mellett autógázzal is működtethető. Az előnyök kézzelfoghatóak: az autógáz még a Bristol törvénytelenül magas fogyasztása mellett is csak annyiba kerül - legalábbis Angliában - mintha az autó 6 liter benzint fogyasztana 100 km-en, a károsanyag-kibocsátás pedig a benzines változathoz képest 50 %-kal kevesebb. Az egészben az a legszebb, hogy hátrányok alig jelentkeznek: az autó döbbenetes méretű csomagteréből alig foglal helyet a két 40 literes gáztartály, és az autó gázüzemben is képes 6,3 másodperc alatt elérni a 100 km/h sebességet.

 
   
   

Ráadásul gáz híján az autó elmegy benzinnel is. Sajnos azt nem tudni, hogy a 3G 5,9 literes motorja gázüzemben mekkora teljesítményt nyújt, mivel a Rolls-Royce elpuhulása óta egyetlenként a Bristol nem árulja el ezeket az adatokat, de a menetteljesítmények ismeretében elhisszük, hogy még mindig "több mint elég". A Bristol Blenheim 3G tehát jobb lett, mint bármelyik elődje, az egyetlen gond így továbbra is a 144.800 fontos, azaz több mint 56 millió forintos ára...