MG XPower SV: luxuskupéból lett versenygép

2002.10.22. 11:52

 
   
   

Birminghamben mutatják be a korábbi MG X80 tanulmány alaposan átdolgozott változatát, amelyet egyaránt szánnak a közutakra és versenypályákra. Az XPower SV-ben egyértelműen felismerhetőek az X80 stilisztikai megoldásai, ám ez szinte mellékes az autó megjelenését meghatározó hatalmas sárvédő-szélesítések, küszöbspoilerek és a nagyméretű hátsó szárny mellett. És mindez nem csak ígéret: az XPower SV-t úgy alakították ki, hogy akár 965 lóerős teljesítményű motorral is képes legyen helytállni.

 
   
   

Az MG sportkupé koncepciója viszonylag szokatlan a nagy autógyártók között: a két alaptípus itt csak a bázist jelenti, a vásárlók a gyári teljesítménynövelő csomagok segítségével saját igényeik szerint szabhatják át az autókat. Az XPower SV két változatban készül 2003 tavaszától. Az alapmodellbe a Ford 4,6 literes V8-asának 326 lóerős változata kerül, amely az 1450 kg-os autót 5 másodperc alatt képes 100 km/h sebességre gyorsítani, és 273 km/h végsebességet biztosít a számára. Az SV Club Sport az erősebb változat, ebbe 5 literes 410 lóerős nyolchengeres motor kerül, így ennél a modellnél a sprint 100 km/h-ig mindössze 4,4 másodpercet vesz igénybe, és a gyorsulás csak 314 km/h-nál ér véget.

 
   
   

A rendszer azonban rugalmas, amit mi sem mutat jobban, mint a Birminghamben kiállított példány, amely egy még tovább tuningolt, 465 lóerős motorral érkezett. Ez már eléri a 320 km/h végsebességet, és 4,2 másodperc is elegendő a számára a 100-as tempó eléréséhez. A gyártó szerint később még erősebb motorváltozatokkal is kínálják majd az SV Club Sportot, a több mint 900 lóerős változatok például nitrogénoxid-befecskendező segítségével érik el aszfaltszaggató teljesítményüket. A két alaptípus - legalábbis Nagy-Britanniában - a közutakon is közlekedhet.

 
   
   

Az alapváltozat ára a tervek szerint 65.000 font, azaz kb. 24,5 millió forint lesz, ami nagyjából megfelel a hasonló teljesítményű kisszériás brit sportautók átlagárának. Arról, hogy lesz-e az XPower SV-nek balkormányos változata, egyelőre sajnos mélyen hallgat az MG, így az is elképzelhető, hogy a tüzes sportkupéval Európa kontinentális részén csak autóversenyeken találkozhatunk majd.