Ford rali-tanulmány Fiesta alapon

2002.10.22. 13:23

 
   
   

A RallyeConcept, amely az új háromajtós Fiestára épül, a cég következő Super 1600-as versenyautójának prototípusa. A típus a Ford RallyeSport és a Ford Design Europe közös munkája, ami meg is látszik az autón. A hangsúlyozottan sportos lökhárító, az óriási légbeömlő nyílások és az arasznyi sárvédő-szélesítések nem csak a versenypályákon jönnek jól, de formailag is összhangban vannak az új háromajtós Fiesta vonalaival. A RallyeConcept a Ford szerint a Fiesta versenyváltozatának első fejlesztési lépcsője, amelynek végleges változatát a tervek szerint 2003 nyarán homologizálja majd a FIA a Super 1600-as kategória szabályai szerint. Ennek megfelelően a motorházban a Fiesta 1,6 literes Duratec 16V jelű motorjának több mint 200 lóerős változata kap majd helyet, a belső teret pedig a szabványos versenyfelszerelés - bukókeret, Sparco versenyülések, beépített tűzoltórendszer - uralja. A motorhoz Hewland gyártmányú rövid szekvenciálisan kapcsolható hatsebességes versenyváltó csatlakozik.

 
   
   

A futómű és a fékrendszer is az új feladatkörnek megfelelően alakult át: az állítható rugóstagok mellett számos futóműelemet erősebb és könnyebb versenyalkatrészekre cseréltek ki, és a fékrendszer is jóval hatásosabb lett a nagyobb féktárcsáknak és az új féknyergeknek köszönhetően. Az autó a 2004-es szezonban válthatja le a jelenlegi Puma Super 1600-ast, és a Ford ígéretei szerint a legtöbb hasonló versenygépnél olcsóbban, valamivel 100.000 euró alatti áron hozzá lehet majd jutni.