Nagyobb lesz a legkisebb VW

2002.10.24. 12:52
 
   
   

A 2005-ben leköszönő VW Lupo egy számmal nagyobb utódot kap, míg testvérmodellje, a Seat Arosa eltűnik a kínálatból. A közös alapokon nyugvó modellek sorsát elsősorban a gyenge eladások alakítják így: 2002 első kilenc hónapjában a két autóból együttesen kb. 70.000 darab fogyott, míg a piacvezető Citroën Saxóból 122.000-et, a Ford Ka-ból 106.000-et, a Fiat Seicentóból 82.000-et értékesítettek. A cég vezetése szerint az a baj, hogy a Lupo/Arosa páros túlzottan kis mérete miatt kisebb használati értéket nyújt, mint a konkurencia, ugyanakkor valamivel drágább azoknál. A kisautók kategóriája pedig egyértelműen az ár/érték viszonyról szól még Nyugat-Európában is. Épp ezért a következő belépőmodell nagyjából akkora lesz, mint az előző generációs VW Polo, azaz több mint 3,7 méter hosszú, az árát viszont igyekeznek majd alacsonyan tartani. Így reményeik szerint felveheti a versenyt a hamarosan megjelenő Citroën C2-vel, a Peugeot 107-essel és a Fiat hamarosan megjelenő miniautójával, amelyek szintén tágasabbak lesznek elődeiknél.