Négycsillagos Ford Fiesta

2002.10.29. 13:00

 
   
   

Biztonsági szempontból óriásit lépett előre a Ford kisautójának háromajtós változata a korábbi modellhez képest. Az ADAC és az ÖAMTC (a német és osztrák autóklub) közös töréstesztjén az autó négy csillagot kapott, de a tesztelők szerint csak néhány apróságra volna szükség az ötödik csillag begyűjtéséhez.

A 64 km/h-s sebességű frontális ütközési teszten igen jól szerepelt az autó: az utascella teljesen egyben maradt, az övfeszítők és a légzsákok is hatékonyan működtek. A tesztbábuk gyakorlatilag sérülés nélkül úszták meg az ütközést. Egyetlen, de annál fontosabb probléma akadt: a gyermekülésben elhelyezett, másfél- és három éves kisgyermekeket utánzó bábukon a határértéket meghaladó terhelések jelentkeztek, ami annyit jelent, hogy egy valós szituációban a gyerekek súlyos sérüléseket szenvedtek volna.

Hasonlóan szerepelt az autó az 50 km/h-s oldalütközési teszteken is: a karosszéria deformációja nem volt veszélyes mértékű, és az utasokat sem érték kritikus terhelések, de az extraként megrendelhető fejlégzsák nélkül a vezető feje összetörte az oldalablakot, ami veszélyes sérüléseket okozott volna éles helyzetben. A fejlégzsák a 29 km/h-s oszlop-tesztnél is életmentőnek bizonyult, mivel ez a biztonsági elem védte meg az utasokat a végzetes sérülésektől.

Összegzésként a tesztelők elmondták, hogy néhány apróság - a gyermekülések bekötési pontjainak megváltoztatása és a fejlégzsák alapfelszereléssé tétele - a kategória legbiztonságosabb autói közé emelné a Fiestát, így azonban "csak" a középkategória legjobbjai közé tartozik. A később várható EuroNCAP teszten is hasonló eredmények várhatók, mivel az ADAC/ÖAMTC teszt szabályai nagyon hasonlítanak a nemzetközi tesztsorozatéihoz.