Változások a Fiat modell-stratégiájában

2002.11.06. 11:42
 
   
   

Minden alkalommal egyre kevesebb új modell szerepel a Fiat megújult terveiben. A jelenlegi a harmadik menetrend-változat az idén, és ebben az eddig biztos befutónak látszó Large Car tervezet, azaz a Croma szellemi utódja sem szerepel. A Ford Mondeo, az Opel Vectra és a VW Passat által uralt kategóriába 2005-ben tért volna vissza a Fiat, de a legutóbbi információk szerint erre a közeljövőben nem valószínű, hogy sor kerül.

 
   
   

A modell törlésével felszabaduló pénzt a cég állítólag a fennmaradó fejlesztések felgyorsítására fordítja, így hamarabb láthatjuk meg a Multipla és a Punto felfrissített változatait, valamint a Panda-utód és a Puntóra épülő mini-egyterű fejlesztését is felgyorsítják. Az új modellek esetében a Fiat állítólag az arculat egységesítésére törekszik majd, így az összes új modell hasonló, az eddigieknél jobban azonosítható orr-részt kap. Az új és felújított modellek első hulláma 2003 tavaszán, a Genfi Autószalonon érkezik, ekkor mutatkozik be a szalonon érkezik, ekkor mutatkozik be az Opel Meriva és a Ford Fusion vetélytársának szánt Punto egyterű , valamint az új kisautó három- és ötajtós változata.

 
   
   

A Fiat csoport többi márkája is új modellekkel jelentkezik a közeljövőben: az Alfa Romeónál a 147-es alapjaira épülő, Sprint néven emlegetett kupé, valamint a Spider és a GTV felújított változatai várhatók 2003-ra. A Lancia a legkisebb és a legnagyobb kategóriákban újít: a következő három év folyamán megjelenik az Y kisautó utódja , egy, a Thesis alapjait hasznosító V8-as luxusautó, valamint 2005-re egy luxuskivitelű mini-egyterű, amely valószínűleg a Punto egyterű áttervezett változata lesz.