Jaguar tervek az évtized végéig

2002.11.07. 11:50

 
   
   

A brit gyártó folytatja az F-type fejlesztését és már az S-type és az X-type utódlásáról is hallani. A tervek nagyrésze azonban csak az évtized második felére válhat valósággá.

Korábban arról volt szó, hogy a kis F-type, amelyet a Porsche Boxster ellenfelének szántak, csak álom marad, mivel a Ford pénzügyi nehézségei miatt és megfelelő padlólemez híján nem folytatódik a fejlesztés. A legfrissebb hírek szerint azonban ez így nem teljesen igaz: a fejlesztés alacsony prioritással ugyan, de tovább folyhat, a végeredmény viszont 2007 előtt nemigen kerülhet gyártásba.

A többi fejlesztést sem sietik el a Jaguar szakemberei, a legközelebbi újdonság a 2004-ben megjelenő XK-utód (X150) lesz, amely a hírek szerint az XJ-hez hasonlóan nagyrészt alumíniumból készül majd. Ezt követi 2006 körül az S-type utódja (X290), amely egy új, hátsókerék-hajtású platformra épül majd. Jó hír azoknak, akik nem barátkoztak meg a fronthajtású Jaguar gondolatával, hogy ugyanerre a padlólemezre készül az újabb X-type (X450), bár ez állítólag megdöbbentően hosszú idő múlva, 2009-ben kerül gyártásba. Ez kilenc éves modellváltási periódust jelentene, ami még a Jaguar esetében, és többszöri modellfrissítéssel is megengedhetetlenül hosszú, így valószínű, hogy a Jaguar később felgyorsítja majd az új modell fejlesztését, hogy versenyben maradhasson legnagyobb vetélytársaival, a BMW-vel és a Mercedessel.

 
   
   

A távoli jövő helyett a következő évet figyelve két új elemmel találkozhatunk a Jaguar tervei között: a 2003-as év újdonsága az X-type kombi változata lesz, amellyel jelentősen megnövekedhet a típus iránti kereslet, ugyanakkor még egy feladat tornyosul a cég tervezői és vezetése előtt: valahogyan szert kell tenniük megfelelő teljesítményű és presztízsű dízelmotorokra, mivel jelenleg ezek hiánya teszi versenyképtelenné a Jaguar modelljeit a céges autók piacán. Ez a szempont jelenleg annyira fontosnak tűnik, hogy akár már a jövő évben megjelenhet valamilyen megoldás, akár egy vásárolt dízelmotor, akár egy átalakított négyhengeres Ford dízel képében.