Ferrari luxuskupé négykerék-hajtással?

2002.11.13. 14:08

 
   
   

A képen látható autó állítólag a Ferrari 456 utódja, amely jelentős műszaki és formai megújuláson megy keresztül. Az F137 kódjelű sportkocsi, amely állítólag 460 néven mutatkozik majd be, elődje legnagyobb problémáira igyekszik megoldást nyújtani. A 456-os ugyan sokak szerint az egyik legszebb valaha volt Ferrari, de az 1992 óta szinte változatlan konstrukció számos kedvezőtlen tulajdonsággal rendelkezik. A legfontosabb, hogy az autó orrnehéz, ami nagy sebességnél komoly úttartásbeli problémákat okoz, és a hátsó ülések lábtere is túl kicsi. A problémákat teljesen új felépítéssel igyekszenek orvosolni: a 460-as mintegy 130 kg-al könnyebb és jóval merevebb alumínium csővázat kap, a fülke hátrébb kerül, nagyjából 15 cm-el növekszik a tengelytáv és nagyobb lesz a karosszéria hátsó túlnyúlása is. Ezzel jobb súlyelosztást, tágasabb belső teret és kedvezőbb menettulajdonságokat érhetnek el, bár - amennyiben a pletykák igazak - a négykerék-hajtású erőátvitel amúgy is kedvezően befolyásolja az autó viselkedését. Természetesen a motort is új egységre cserélik: az új V12-es, amely az Enzo szupersportkocsiból származik, hat literes, és a nagy túrakocsiban mintegy 500 lóerőt teljesít majd.

 
   
   

Ez a teljesítmény amellett, hogy kb. 320 km/h végsebesség elérésére lesz elég, 4,3 másodperc alatt képes a 460-ast 100 km/h-ra gyorsítani. A típust valamikor 2003 végén mutatják be, vagy Frankfurtban, vagy Tokyóban, attól függően, hogy a Maserati Quattroporte modell mikor mutatkozik be, mivel a Ferrarinál egyik autóról sem szeretnének elvonni a figyelmet. A gyártás kezdete 2004 első felében indul, az autó árát nagyjából 240.000 euróra, azaz napi árfolyamon számolva mintegy 57 millió forintra becsülik.