Megérkezett az Audi TT V6-os

2002.11.25. 15:02

 
   
   

Az emlegetett szamár esete fordult elő az Audi TT csúcsmodelljével: a múlt héten még csak feltételes módban írhattunk róla, mára azonban megérkeztek a hivatalos információk is. A legtöbb korábban közölt információ helyesnek bizonyult: a TT a VW Golf R32-ből ismert 3,2 literes, 15 fokos hengerszögű V6-os motort kapta meg. A motor ebben az esetben kerek 250 lóerőt képes leadni, legnagyobb nyomatéka pedig 320 Nm, ami 2.800-as és 3.200-as percenkénti fordulatszám között áll rendelkezésre.

 
   
   

Az autó legnagyobb újdonsága azonban mégsem ez, hanem az új váltó, amely a Direct Shift Gearbox (DSG) azaz közvetlen kapcsolású váltó névre hallgat. A szerkezet gyakorlatilag egy elektronikusan vezérelt mechanikus váltó, amely nem igényli a kuplungpedál használatát, és úgy vált, hogy közben a hajtáslánc csak a másodperc töredékére szakad meg. A technológia nem új, a cég közleménye szerint ilyen megoldást alkalmaztak már Walter Röhl 1985-ös Sport Quattro S1-esében is, de a szerkezet mára eléggé megbízható, olcsón előállítható és kifinomult működésű lett ahhoz, hogy szériaautókban kínálják. Az egészben az a legszebb, hogy ennek a váltónak is van automatikus üzemmódja, tehát akár a váltókar piszkálása nélkül is könnyedén vezethető, mégsem rontja az autó menetteljesítményeit, mint a korábbi hidrodinamikus elven működő automaták.

 
   
   

Ennek - és persze a nagyteljesítményű V6-osnak - köszönhető, hogy a TT 3.2 nevű csúcsmodell állórajttal 6,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet, és végsebessége is meghaladhatná a 250 km/h-t, ha nem avatkozna be az elektronika. A legerősebb gyári TT megjelenéséről egyelőre csak annyit árultak el, hogy 2003 közepén várható, az áráról pedig még ennyi információt sem közöltek, de egész biztosan drágább lesz, mint a jelenleg kapható modellváltozatok.