Sirályszárny-ajtós lesz a VW Lupo utódja?

2002.11.26. 12:32
 
   
    Az új Lupóban több lesz az ülés, de az ajtó az egyliteres prototípushoz hasonlóan felfelé nyílik majd.

A konzervatív kisautót a hírek szerint egy formabontó külsejű modell váltja fel, amellyel a Volkswagen az új Mini és a Smart vásárlóközönségét igyekszik megcélozni. Ha hinni lehet a pletykáknak, az autó különlegességét elsősorban a felfelé nyíló oldalajtók adják majd, amelyek amellett, hogy látványosak, néhány gyakorlati előnnyel is rendelkeznek a hagyományos megoldásokhoz képest. Így többek között egyetlen nyílászáróval elérhetővé lehet tenni az első és hátsó üléseket, és az új típusú ajtó az oldalütközési teszteken is a legjobbak közé emelheti a Lupo utódját. További előny, hogy ez a fajta ajtómegoldás szűk utcákban is biztonságosabb, hiszen nem fordulhat elő, hogy egy autó becsukás közben elviszi, magával rántva az ajtót tartó utast is. A VW egyébként már régóta játszadozik a sirályszárny-ajtók gondolatával: eddig több VW prototípuson alkalmaztak hasonló megoldásokat, legutóbb például a Ferdinand Piech leköszönésekor bemutatott egyliteres fogyasztású apróságon .

 
   
  Hiába fogyasztási rekorder a jelenlegi Lupo, szűkös beltere, viszonylag magas ára és a túlzottan is hasonló Polo miatt túl kevés fogy belőle.  

A Lupo II néven emlegetett új modell, amely a Lupo mellett a Seat Arosát is leváltja majd, az "egyliteressel" szemben használható méretű autó lesz. A Polo rövidített padlólemezére épül, és jóval tágasabbnak ígérkezik, mint a jelenlegi modell. Az autó hajtásáról is a Polóból jól ismert motorok gondoskodnak majd, így az alapmodellekbe az 1,2 literes háromhengeres 55 lóerős vagy egy 1,5 literes 54 lovas szívódízel motor kerül. Az erősebb kivitelekbe pedig a jelenleg is használt egyliteres 64 lovas négyhengeres benzines, az Audi A2-es 1,4 literes 75 lóerős TDi motorja, vagy egy 85 lóerős 1,4 literes FSI benzinmotor kerülhet. Azt egyelőre nem tudni, hogy lesz-e a jelenlegihez hasonló változat. A VW stratégái úgy vélik, hogy a sok hasonló alkatrész mellett sem fenyeget a veszély, hogy a Lupo és a Polo felzabálja egymás eladásait, mivel a Lupo-utód formaterve - amelyről jelenleg még semmit sem tudunk - bennfentesek szerint sokkal agresszívebb lesz, mint a Polóé.