Fiat Simba: Seicento utód terepjáró-köntösben?

2002.11.27. 10:56
 
   
   

A Fiat két tanulmányautót is bemutat a december 6-án nyíló Bologna Motor Show-n, amelyek közül az egyik a várva várt kisautó első publikus változata. A Simba tanulmányról egyelőre csak rajzot közölt a gyártó, de már ezen is tisztán felismerhetők a Seicentót leváltó modell kémfotóiról már jól ismert formák: a dobozformát megtörő íves tető és a téglalap formájú harmadik oldalablak. Maga az autó terepjárókat idéző részleteivel a Ford Fusion egykori tanulmány-változatára emlékeztet. Az aprócska járművet viszonylag nagyméretű kerekek, jelentős hasmagasság és négykerék-hajtás jellemzi.

A Fiatnál még a Simba előnyeit is hasonlóképp fogalmazták meg, mint annak idején a Fusiont jellemezték a Ford marketingesei: ugyanolyan otthonosan mozog a földutakon, mint zsúfolt városi közlekedésben. Ha elfogadjuk a feltételezést, hogy a Simba a Panda néven emlegetett jövőbeli apróság előfutára, minden hivatalos adat különös jelentőséget nyer. Ilyenből - talán épp ezért - viszonylag keveset hoztak nyilvánosságra, mindössze annyit tudunk, hogy a Simba 3.680 mm hosszú, 1730 mm magas és 1630 mm széles. Valószínű, hogy a Panda ennél valamivel rövidebb, keskenyebb és alacsonyabb lesz, ha beleszámoljuk, hogy a Simbát széles sárvédőkkel, magasított futóművel és kengururáccsal szerelték fel, de az adatok így is minden eddiginél biztosabb támpontot nyújtanak a Panda méreteinek becsléséhez.

 
   
   

A Fiat másik újdonsága a Bologna Motor Show-ra a Doblo Sandstorm (homokvihar) nevű tanulmány, amely a közismert kisáruszállító kőkemény terepváltozata négykerék-hajtással, hatalmas, 215/85 R16-os abroncsokkal, megemelt futóművel, látványos kartervédővel és sárvédő-szélesítésekkel. Sajnos konkrét műszaki adatokkal itt sem szolgált a Fiat sajtóközleménye, de a kép és a szöveg is azt sejteti, hogy voltaképp a Doblo tereprali-változatáról van szó, amely később akár a versenypályákon is megjelenhet.