A Smart Roadster sem lesz népautó

2002.12.12. 11:52

 
   
   

A többi Smarthoz hasonlóan viszonylag drága lesz az új kétüléses. A Roadster és a Coupé modellek Nyugat-Európában január első hetében kerülnek forgalomba, így nyilvánosságra hozták az árakat, nehogy valaki a karácsonyi vásárlás hevében elköltse a Smartra szánt pénzt. Van is mit gyűjtögetni: a háromhengeres 700 köbcentis 82 lóerős turbómotorral felszerelt Roadster 18.330, a kupé pedig 19.950 euróba kerül majd Németországban, ami a hasonló nyitott kisautók között sem tűnik túl olcsónak. Összehasonlításképpen a Peugeot 206 CC 18.170 euróba kerül, a jóval komolyabb hatást keltő Mazda MX-5 alapváltozatát 19.900 ért viheti haza a német roadster-rajongó, a Ford StreetKa típusa pedig, amely használati értékében talán a legközelebb áll a Smart Roadsterhez, 16.990 eurós áron kerül a kereskedőkhöz. A Smart igazi alapváltozata később, 2003 közepén mutatkozik be, és bár ez 14.990 eurós árával minden fontos konkurensénél olcsóbb lesz. Ennek a böjtje a 61 lóerős alapmotor, amely 15,5 másodperc alatt képes a Roadstert 100 km/h-ra gyorsítani, így a kisebbik változat menetteljesítmények tekintetében nemigen említhető egy lapon a fent felsorolt vetélytársakkal. Persze a Smartoknak néhány előnyük is van: a nagyobb motorral 5,1, a kisebbik pedig 4,9 litert fogyasztanak 100 km-en, az eltalált forma jól jöhet csajozáskor, a gyengébb változattal pedig nehezebb kitörni a nyakunkat...