Rózsaszín Jaguar...

2002.12.18. 16:22
 
   
   

A Jaguar legújabb amerikai reklámkampánya homoszexuálisoknak szól. Az elsősorban meleg magazinokban megjelenő hirdetések ötlete elsőre talán furcsának tűnhet. De ha figyelembe vesszük, hogy az Egyesült Államokban hozzávetőleg 14 millió homoszexuális és transzszexuális él, és az általuk autóra költött összeget 450 millió dollárra teszik, akkor már érthető, hogy miért indult ebbe az irányba a Jaguar marketing-gépezete. Ha pedig az a tény sem kerüli el a figyelmünket, hogy a homoszexuálisok statisztikákkal igazoltan sokkal gyakrabban vásárolnak luxusautót, mint az átlag amerikai autóvásárló, akkor az is világossá válik, hogy a Ford márkái közül miért éppen a Jaguar kezdett bele a kampányba. Az ötlet egyébként nem új: korábban a Subaru is hirdetett a homoszexuális médiában, többek között a nyíltan leszbikus egykori teniszcsillag, Martina Navratilova segítségével. Más márkák - valószínűleg a témát körüllengő tabuk hatására - egyelőre nem merték megcélozni ezt a társadalmi csoportot.