Tizenhat hengeres Rolls-Royce rivális a Cadillac-től?

2002.12.23. 13:06

 
   
   

Úgy hírlik, a GM luxusmárkájánál egy megalomán luxusautón dolgoznak. Az új óriás, amely a BMW-féle Rolls-Royce, a Maybach és a Bentley babérjaira tör, a Cadillac 1930-as évekbeli V16-os limuzinjainak hagyományát elevenítheti fel. Az autó lelke ennek megfelelően egy 16 hengeres V motor, amely 1000 lóerő körüli teljesítményével és hatalmas méreteivel kétségtelenül a modern motorépítés kék bálnája lesz. A Cizetta Moroder és a Bugatti azonos hengerszámú masináival szemben ez a motor a hírek szerint legalább 8 literes hengerűrtartalmú lesz, olyan hosszú, mint két hagyományos amerikai V8-as - valószínűleg azért, mert két V8-asból építik össze - és ennek megfelelően súlyos. A hozzá tartozó autó 5,6 méteres hosszából épp ezért jelentős részt foglal majd a hosszú motorház, bár a hírek szerint azért marad elég hely az utasok számára is. Az autó szinte teljes egészében alumíniumból készül majd, ennek ellenére a súlya eléri a 2,5 tonnát. A V16-os feltámasztásának kézenfekvő következménye lehetne a múltidéző forma, de a hírek szerint a Cadillac mégsem ezen az úton indul el: a Sixteen-nek nevezett jármű az XLR és CTS modellekről már ismert szögletes-éles Art & Science stílusban készül, bár a 24 hüvelykes keréktárcsákra szerelt kerekek és a klasszikus arányok azért megidézik a II. Világháború előtti Bugatti Royale megalomániás szellemét. A belső tér kialakítását a GM régi partnerére, a luxuscikkek készítésével foglalkozó Bulgarira bízzák, így méltán számíthatunk fényűző luxusra. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy Amerika legfényűzőbb luxusautóját mikor láthatjuk, mivel a hírek szerint nem készül ez a 2003-as Detroit Motor Show-ra, ahogy azt sem, hogy ebből a masztodonból hány darab készülhet, de nagy izgalommal várjuk a fejleményeket, hiszen ilyen nagyratörő vállalkozás az elmúlt évszázadban is alig egy tucat akadt.