Megújul a VW kisbusz

2003.01.07. 13:36

 
   
   

Miközben az autós világ Detroitra figyel, a VW csendben közzétette az első információkat az új T5 buszról. Az autó személyszállító változatát Genfben mutatják be Multivan néven. Az autó külseje gömbölydedebb, áramvonalasabb hatású lett, a hűtőmaszk a "vigyori" hűtőrács-formával és a monstre jelvénnyel pedig jobban illeszkedik a márka jelenlegi arculatába. A T5 nagyjából úgy viszonyul a T4-hez, mint a négyes Golf a hármashoz. A különbségek jól láthatók, az összhatás azonban szinte ugyanolyan, így a gyerekek erre a modellre is azonnal rávágják majd: Nézd, egy Volkswagen kisbusz! A nagyfokú hasonlóság annak is köszönhető, hogy a T4-es hasonló változatához képest alig lett nagyobb az új típus: a hossz 18, a szélesség 7, a magasság pedig mindössze 2 cm-t nőtt.

 
   
   

A VW sajtóközleménye külön kiemeli az autó kivételes variálhatóságát: a padlóba épített sínek segítségével különálló ülések, üléspadok, asztalok, vagy ezek bármilyen kombinációja elhelyezhető az autóban, így a lehetőségeknek szinte csak a képzelet és a rendelkezésre álló alkotóelemek szabhatnak határt. A Multivan további újdonsága, hogy nem csak hárompontos biztonsági övekkel, de oldallégzsákokkal is növeli a hátsó utasok túlélési esélyeit. A kényelmes utazásról kétzónás klímaberendezés - elöl és hátul külön beállítási lehetőséggel - valamint egy speciális beszélgetés-könnyítő rendszer gondoskodik. Ez utóbbi felerősíti a többi utas hangját, így a nagy sebességnél óhatatlanul jelentkező szélzaj sem kényszeríti az utasokat kiabálásra.

 
   
   

A T5 személyszállító változatát a bemutatáskor ötféle motorral szerelik fel. A két benzines 115 és 230 lóerős, míg az új fejlesztésű 2,5 literes turbódízel motor három változatban, 104 és 174 lóerő közti teljesítménnyel lesz megrendelhető. Az öt- és hathengeres változatokat igény szerint hatsebességes manuális vagy ötsebességes automataváltóval szállítja a gyártó, ami ebben a kategóriában szintén nem megszokott. A VW szakemberei emellett kivételes úttartást ígérnek a Multivan vásárlóinak, amit részben a független első felfüggesztésnek és a nagy sebességre hangolt rugóknak illetve csillapítóknak, részben pedig a személyautókból ismert elektronikus segítségeknek (ABS, ASR, kérésre ESP) tulajdonítanak.

A Multivan nem sokkal a bemutató után, 2003 második negyedévében kerül forgalomba, és az év folyamán folyamatosan mutatják majd be a teherszállító változatokat is.