Coram LMP: ötszáz kilónyi életveszély

2003.01.28. 13:55
 
   
   

A brit Coram jóvoltából újabb lehetőséget kaptak a közúti száguldozás szerelmesei szenvedélyük minél teljesebb kiélésére. Az LMP jelű modell nagyon hasonlít a nemrég bemutatott AS One -hoz. A lényege az egyszerűség: a karosszéria jelképes, semmiféle védelmet nem nyújt az időjárás, de még a menetszél ellen sem, a vázszerkezet igen merev és pillekönnyű, a futómű állítható, de mindenképp betonkemény, a motor és a fékrendszer pedig egyaránt igen erőteljes. Mást viszont nemigen tartalmaz az autó, amely így nagyjából 500 kilogramm tömegű, bár ez nagyban függ a beépített motortól. A kisméretű versenyautót ugyanis négyféle motorral lehet megrendelni.

 
   
   

Az alapváltozatba Kawasaki ZX9 típusú 900 köbcentis 137 lóerős motorkerékpár-motor kerülhet, de aki többre vágyik, az választhatja az 1200 köbcentis 174 lóerős ZX12-est, a Ford 220 lóerős 3 literes V6-osát, vagy egy 400 lóerős V8-ast is. Ez utóbbival a Coram LMP a versenypályákon is megállja a helyét, köszönheten a 800 lóerő/tonna fajlagos teljesítménynek, ami becslések szerint lehetővé teszi, hogy az autó 3 másodpercen belül elérje a 100 km/h sebességet. Az egészben azonban az a legszebb, hogy az autó az AS One-hoz hasonlóan bizonyos országokban rendszámot is kaphat, így némi elszántsággal akár munkába járásra is használható.

 
   
   

A Coram LMP-t a gyártó összeszerelve és készletben is árusítja majd. Az árakat később teszik közzé, de ez mifelénk valószínűleg elméleti probléma marad: nem valószínű, hogy a magyar hatóságok valaha is engedélyt adnának az autó forgalomba helyezésére.