Új Mazda MX5 2004-re

2003.02.03. 12:11
 
   
   

Bár még mindig igen kelendő a kis Roadster, a modellváltás előbb-utóbb elkerülhetetlenné válik. Az MX-5 karosszériája néhány formai és kisebb szerkezeti módosítástól eltekintve szinte azonos az eredeti, 1989-ben bemutatott alapmodellével, és a modellpaletta átalakítása után a típus már a márka arculatától is elüt.

Az új modell tervezésével állítólag Moray Callumot, a Jaguar főtervezőjének, Ian Callumnak a testvérét bízták meg, miután tanulmányozták a Ford és a Mazda számos tervezőközpontjának, illetve több szabadúszó tervezőnek a vázlatait. Az új modell állítólag tágasabb lesz, mint a jelenlegi MX-5, így magasabb emberek is kényelmesen elhelyezkedhetnek benne, viszont megtartják az autó klasszikus arányait és alapvető karakterét. Ha hinni lehet a fantomképnek, az új MX-5 örökli az RX-8 néhány stílusjegyét, így jól illeszkedik majd a Mazda megújult arculatához.

A kis roadster más tekintetben is szoros rokonságban lesz az RX-8 modellel: a Wankel-motoros sportkocsi megkurtított padlólemezére épül majd, bár a száguldáshoz szükséges teljesítményt továbbra is a jól ismert 1,6 és 1,8 literes dugattyús benzinmotorok szolgáltatják. Arról egyelőre csak találgatások születtek, hogy lesz-e az eddigieknél nagyobb teljesítményű, esetleg feltöltős motorváltozat, de a belépőmodell teljesítménye valószínűleg 110 lóerő körül marad. Az viszont biztos, hogy a Mazda továbbra is igen olcsón forgalmazza majd a látványos kis roadstert: az autó alapárát a 20.000 eurós lélektani határ alatt szeretnék tartani.