Tágasabb és merészebb külsejű utódot kap az Audi kompakt modellcsaládja.
Az új A3-as formaterve az A8-assal megkezdett
új irányvonalat követi, így valamivel több határozott élet találunk
a karosszérián, mint korábban és az emelkedő övvonalnak hála az
összhatás is dinamikusabb lett. A hűtőmaszk szintén követi a
sémákat: a hűtőrács kialakítása szinte azonos a többi Audi modellen
látottal,
csak az enyhén felfelé húzott első lámpatestek csempésznek egy
kis változatosságot az autó megjelenésébe. Az összhatás a
legkevésbé sem nevezhető forradalminak, az autó inkább szép mint
érdekes.
Az Audi tervezői meghallgathatták az elődmodell vásárlóinak panaszait, mivel az új A3-ast tágasabbra tervezték, mint elődjét. Az autó tengelytávja 65 mm-el lett nagyobb, ami elsősorban a hátsó utasok lábterére van jótékony hatással, emellett a szélesség is nőtt 30 mm-el. A 10 mm-es magasságcsökkenést és a rövidebb túlnyúlásokat a gyáriak azzal magyarázzák, hogy igyekeztek az A3-ast sportosabb jelenséggé tenni. A belső teret az első képek alapján a megszokott egyszerű, letisztult vonások jellemzik, csak itt-ott jelenik meg néhány kisebb fém felület, amely egy kis életet lehel az összképbe.
>
Ami a műszaki részleteket illeti, nincsenek ki
nem próbált fődarabok: az újabb fejlesztésekkel is találkozhattunk
már más modellekben. A motorpaletta öt tagú, és meglepetésre nem
tartalmazza a győrben gyártott 1,8 literes 20 szelepes turbómotort.
Helyette
a csúcsmodellbe a Golf R32-ből és az Audi TT V6-osból ismert 3,2
literes 241 lóerős kis hengerszögű V6-os kerül. Emellett egy 2
literes négyhengeres 150 lóerős FSI (közvetlen befecskendezéses)
motor, egy 102 lóerős 1,6 literes benzinmotor, egy új 2 literes 140
lóerős TDi egység és egy 1,9 literes 105 lóerős turbódízel motor
áll majd a vásárlók rendelkezésére. A motorváltozattól függően
öt vagy hatsebességes kéziváltó kerülhet az A3-asokba,
amelyeket kérésre Tiptronic automataváltóval vagy - a három erősebb
motorváltozathoz rendelhető -
DSG fantázianevű robotizált mechanikus váltóval lehet
megrendelni. Természetesen az A3 is megrendelhető két- és
négykerék-hajtású hajtásrendszerrel, akár a többi Audi modell.
Az A3 - akárcsak az összes többi modell, amely a VW Golf V. műszaki alapjait hasznosítja - új hátsó futóművet kapott, amely négy lengőkaros kialakításának köszönhetően jóval kényelmesebb és precízebb a korábbi csatolt lengőkaros megoldásnál. Ennek megfelelően az A3-as úttartása és menetkényelme egyaránt javult. A vezetés élményét szolgálja az új, sebességfüggő rásegítésű elektromos kormányszervó és a továbbfejlesztett, az eddigieknél hatásosabb fékrendszer is.
>
Az A3-ast egyelőre csak háromajtós
karosszériával mutatják be, viszont továbbra is három különféle
felszereltségi szint lesz elérhető: az alapot jelentő Attraction, a
sportos Ambition és a luxuskivitelű Ambiente. Mindhárom kivitelben
az alapfelszerelés része az ESP, az elektromos ablakemelők, a
központi zár és az ülésmagasság-állítás, hogy csak néhány
fontosabbat említsünk a hosszú listából. A külön rendelhető extrák
listáján szinte minden manapság szokásos autós kiegészítő
megtalálható a beépített televíziótól a navigációs rendszeren
keresztül az automata klímaberendezésig.
A típus bemutatójára a Genfi Autószalonon kerül sor, a forgalmazást pedig 2003 közepén kezdik meg.