Bemutatkozik az új Audi A3-as

2003.02.04. 15:29
Kapcsolódó cikkek (1)

Tágasabb és merészebb külsejű utódot kap az Audi kompakt modellcsaládja.

 
   
   

Az új A3-as formaterve az A8-assal megkezdett új irányvonalat követi, így valamivel több határozott élet találunk a karosszérián, mint korábban és az emelkedő övvonalnak hála az összhatás is dinamikusabb lett. A hűtőmaszk szintén követi a sémákat: a hűtőrács kialakítása szinte azonos a többi Audi modellen látottal, csak az enyhén felfelé húzott első lámpatestek csempésznek egy kis változatosságot az autó megjelenésébe. Az összhatás a legkevésbé sem nevezhető forradalminak, az autó inkább szép mint érdekes.

Az Audi tervezői meghallgathatták az elődmodell vásárlóinak panaszait, mivel az új A3-ast tágasabbra tervezték, mint elődjét. Az autó tengelytávja 65 mm-el lett nagyobb, ami elsősorban a hátsó utasok lábterére van jótékony hatással, emellett a szélesség is nőtt 30 mm-el. A 10 mm-es magasságcsökkenést és a rövidebb túlnyúlásokat a gyáriak azzal magyarázzák, hogy igyekeztek az A3-ast sportosabb jelenséggé tenni. A belső teret az első képek alapján a megszokott egyszerű, letisztult vonások jellemzik, csak itt-ott jelenik meg néhány kisebb fém felület, amely egy kis életet lehel az összképbe.

>

 
   
   

Ami a műszaki részleteket illeti, nincsenek ki nem próbált fődarabok: az újabb fejlesztésekkel is találkozhattunk már más modellekben. A motorpaletta öt tagú, és meglepetésre nem tartalmazza a győrben gyártott 1,8 literes 20 szelepes turbómotort. Helyette a csúcsmodellbe a Golf R32-ből és az Audi TT V6-osból ismert 3,2 literes 241 lóerős kis hengerszögű V6-os kerül. Emellett egy 2 literes négyhengeres 150 lóerős FSI (közvetlen befecskendezéses) motor, egy 102 lóerős 1,6 literes benzinmotor, egy új 2 literes 140 lóerős TDi egység és egy 1,9 literes 105 lóerős turbódízel motor áll majd a vásárlók rendelkezésére. A motorváltozattól függően öt vagy hatsebességes kéziváltó kerülhet az A3-asokba, amelyeket kérésre Tiptronic automataváltóval vagy - a három erősebb motorváltozathoz rendelhető - DSG fantázianevű robotizált mechanikus váltóval lehet megrendelni. Természetesen az A3 is megrendelhető két- és négykerék-hajtású hajtásrendszerrel, akár a többi Audi modell.

Az A3 - akárcsak az összes többi modell, amely a VW Golf V. műszaki alapjait hasznosítja - új hátsó futóművet kapott, amely négy lengőkaros kialakításának köszönhetően jóval kényelmesebb és precízebb a korábbi csatolt lengőkaros megoldásnál. Ennek megfelelően az A3-as úttartása és menetkényelme egyaránt javult. A vezetés élményét szolgálja az új, sebességfüggő rásegítésű elektromos kormányszervó és a továbbfejlesztett, az eddigieknél hatásosabb fékrendszer is.

>

 
   
   

Az A3-ast egyelőre csak háromajtós karosszériával mutatják be, viszont továbbra is három különféle felszereltségi szint lesz elérhető: az alapot jelentő Attraction, a sportos Ambition és a luxuskivitelű Ambiente. Mindhárom kivitelben az alapfelszerelés része az ESP, az elektromos ablakemelők, a központi zár és az ülésmagasság-állítás, hogy csak néhány fontosabbat említsünk a hosszú listából. A külön rendelhető extrák listáján szinte minden manapság szokásos autós kiegészítő megtalálható a beépített televíziótól a navigációs rendszeren keresztül az automata klímaberendezésig.

A típus bemutatójára a Genfi Autószalonon kerül sor, a forgalmazást pedig 2003 közepén kezdik meg.