Felszállóágba kerülhet az Opel?

2003.02.11. 14:32
 
   
   

Pozitív előjel, hogy januárban 25 %-kal több Opel kelt el Németországban, mint a 2002-es év azonos időszakában. Emellett a múlt hónapban Európa-szerte is nőttek a cég eladásai: a korábbi 8,78 %-ról 9,35 %-ra nőtt a GM európai leányvállalatának piaci részesedése. Az Opel feltámadása persze érthető: a viszonylag új Vectra iránt jelentős kereslet mutatkozik. A cég a későbbiekben további javulásra számít az eladásokban. Reményeiket főképp Meriva mini-egyterű és a luxus-kivitelű Signum forgalmazásának megkezdésére alapozzák. Az Opel januári eredménye azért is meglepő, mert a hónap különösen gyenge autó-eladásokat hozott Európa-szerte: a kontinensen 6,8, míg Németországban 5 %-kal kevesebb jármű fogyott a 2002-es kereslethez képest. Az előrejelzések szerint nem valószínű, hogy 2003-ban az európai autópiacon megállna a kereslet csökkenése.