Felfelé és lefelé is bővíti kínálatát a svéd
gyártó - nyilatkozta a cég elnöke, Lars-Olov Olsson. Az S80-asnál
nagyobb modell tanulmányautó változata állítólag már Genfben
látható lesz, bár Olsson szerint ez egyelőre
csak a cég elképzeléseit hivatott megmutatni a luxuskategóriával
kapcsolatban. Valami hasonlót várhatunk, mint amit a cég az
ACC-vel csinált: bemutattak egy terepjárót, amely sok tekintetben
megegyezett a később bemutatott XC90 szériamodellel. A másik új
modell a Ford Fiesta alapjait hasznosító kisautó, amellyel a
Mercedes A-osztály és a Mini felségterületére igyekszik betörni a
Volvo. Az S30/V30-ként emlegetett kisautón ugyan már legalább egy
éve dolgoznak, de legkorábban így is csak 2004 vége felé jelenhet
meg.
Olsson az új modellek mellett a cég fejlesztési irányvonaláról is beszélt: arra a kérdésre, hogy terveznek-e a közeljövőben hátsókerék-hajtású modelleket, a vezető egyértelmű nemmel válaszolt. "Amikor a 850-essel együtt kifejlesztettük a jelenleg is használt keresztirányú hajtásláncot, akkor elhatároztuk, hogy ez a megoldás határozza majd meg a jövő fejlesztéseit." ugyanakkor Olsson azt is elmondta, hogy a jövőben egyre több négykerék-hajtású modellt készítenek majd, amelyek rendelkeznek a hátsókerék-hajtású autók legtöbb előnyével. Ezzel azt is egyértelművé tette, hogy nem tervezik egy új, hátsókerék-hajtású platform bevezetését a Jaguarral közösen, amelyre az S60, a V70 és az S80 épülhetne.