A Ford belefogott harmadik amerikai márkájának felélesztésébe. Eddig jórészt tanulmányautókon mutatták be a márka új arculatát, az idei Chicago Auto Shown azonban egy új szériamodell és egy jövőre bemutatkozó négyajtós nagykocsi előzetes prezentációja jelzi, hogy a tervek egyre közelebb vannak a megvalósításhoz.
A kézzelfoghatóbb újdonság a Monterey, amely a
Nissan Questtel közös üzemben gyártott Villagert váltja fel, és
néhány részletet leszámítva
azonos a Ford Windstar egyterűvel. A legfontosabb különbség
az új hűtőmaszk, amely a márka megújulását jelző gazdagon
krómozott, sűrű vízszintes osztású hűtőrácsot hordozza. Emellett a
Windstar 3,8 literes V6-osát egy
nagyobb, 4,2 literes egységgel váltották fel, amely 201
lóerejével teljesítményben ugyan nem nyújt többet, mint a
Windstarban használt egység, de nagyobb nyomatéka révén még
kényelmesebb vezethetőséget garantál. A Monterey emellett
luxuskivitelű utasteret és számos kényelmi és biztonsági extrát
kínál, egyebek közt első és hátsó parkoló radart, fűthető és
hűthető első üléseket és függönylégzsákokat, hogy csak néhány
fontosabbat említsünk.
A másik újdonság, a Montego nevű négyajtós
modell egyelőre csak rajzon volt látható. A 2004-ben bemutatkozó
modell formailag
a Ford Five Hundred modellre emlékeztet, bár annál
sportosabb jelenség. Itt sem maradt le a jellegzetes Mercury
hűtőmaszk, amellyel a márka megújulását igyekszik hangsúlyozni a
Ford. A Montegoba háromliteres Duratec V6-os motor és fokozatmentes
CVT váltó kerül, amelyet a Ford a ZF-el közösen készít majd. Az
autó emellett megrendelhető lesz első- és négykerék-hajtású
kivitelben is.
A Ford ezzel a két modellel kezdi meg azt a kampányt, amelynek eredményeképpen a márka a tervek szerint a külföldi eredetű típusok gyűjtőhelyéből a jómódú középosztálybeli amerikaiak elegáns és kényelmes autókat kínáló márkája lesz.