Állítólag még a tervezők sem döntöttek a
végleges koncepcióról. A hírek szerint egyelőre az autó alapvető
felépítéséről folyik a vita. Eredetileg úgy tervezték, hogy az új
csúcsmodell is az Elise vázszerkezetéhez hasonló alumínium
struktúrára épül majd, de annak ellenére, hogy ez a megoldás jól
bevált, igen biztonságos és merev karosszériát eredményezne, egy
esetleges - akár kisebb - baleset után gyakorlatilag javíthatatlan,
a teljes csere ára viszont összemérhető egy új sportkocsi
árával. Ezért szóba került, hogy az Elise-utód acél
csőváz-szerkezetre épüljön, amely nem csak könnyebben javítható, de
a gyártása is olcsóbb lehetne.
Ugyanígy mérlegelés tárgya volt, hogy az új modellnél is műanyag karosszéria-elemeket alkalmazzanak-e, de a hírek szerint erről is lemondtak az alumínium javára, mivel ez utóbbi sokkal kevésbé látszik olcsónak a mai szupersportkocsi-mezőnyben.
A legbizonytalanabb pont azonban a motor. Kézenfekvő lenne az Esprit 3,5 literes V8-asának átdolgozása úgy, hogy teljesítse az Euro 4 károsanyag-kibocsátási határértékeit, de a magas költségek miatt erre annak ellenére sincs sok esély, hogy a nyolchengerest egykor moduláris felépítésűre tervezték, azaz nagyon egyszerűen kialakítható belőle négyhengers vagy V6-os változat is. Sokkal valószínűbb, hogy a Lotus más autógyárak motorjai közt keres majd egy megfelelőt az új Esprit hajtására.
A számos bizonytalan pontból jól látható, hogy az új modell messze van még a gyártástól: a legoptimistább becslések szerint is bő két év kell a fejlesztésre. A fejlesztési munkák késlekedését állítólag az okozta, hogy a cég többségi tulajdonosa, a maláj Proton habozott újabb pénzeket befektetni a cégbe, amíg a Bugatti egykori vezetője, a kétes hírű Romano Artioli is részt vett a Lotus vezetésében. Ez az akadály azonban tavaly elhárult, így várható, hogy a Lotus a következő években jelentős fejlődésnek indul a frissen érkező maláj pénzből.