Peugeot tanulmányautók Genfre

2003.02.18. 16:48

 
   
   

A Hoggar elnevezésű kétüléses homokfutó egy újabb fura ötvözete a jelenleg ismert jármű-kategóriáknak. A csupasz formaterv az 1970-es évek buggy-jait idézi: ajtó helyett mindössze egy felnyitható vaskos idom szolgál, a nyílás nagy részét azonban nem fedi semmi, ahogy az utasfülke tetejét sem. A Hoggar ruhája persze nem csak itt hiányos: az óriási sárvédők alatt kilátszanak a futómű és a vázszerkezet egyes elemei. A kétüléses arányai a nagy kerekek ellenére határozottan sportosak, ami leginkább a bukókeret lendületes ívének tulajdonítható. Az óriási kerekek és a csaknem félméteres rugóutak viszont inkább a tereprali-versenyek terepjáróit idézik. Hogy a dolog azonban mégse legyen ilyen egyszerű, a lemezek alatt a pálya-versenyautókat idéző egy darabból készült szénszálas váz található, amelybe két motort építettek, egyet előre, egyet pedig hátra. A motorok a PSA jól ismert 2,2 literes HDi egységeinek 180 lóerős változatai, így a Hoggar sofőrje szükség esetén akár 360 lóerőt és 800 Nm-nyi nyomatékot is mozgósíthat.

 
   
   

A két motor működését egyébként egyetlen központi számítógép hangolja össze, ahogy a szekvenciálisan kapcsolható és automata üzemmóddal is rendelkező elektro-hidraulikus vezérélésű hatsebességet váltókat is, így a két motor egy pillanatig sem dolgozhat "egymás ellen", ahogy ez korábbi kétmotoros modelleknél gyakran előfordult. A Hoggar felszerelésében - ahogy ez korunk tanulmányautóinál már lenni szokott - számos elektronikus információs eszközt találunk, amelyek jórészt úttalan utakon segíthetnek a vezetőnek. Így építettek bele műholdas helymeghatározót, útmérőt, iránytűt, dőlésmérőt és manőverezést segítő kamerákat is.

 
   
   

A másik tanulmány, a 807 Grand Tourisme a Hoggar szöges ellentéte. A bordó tanulmány a Peugeot 807-es legerősebb, V6-os változatán alapul, és elsősorban belső kialakítása különbözteti meg szériagyártású társaitól. Ez az autó ugyanis a szó hagyományos értelmében vett nagy túrakocsi: az óriási méretű térben négy bőrfotelt helyeztek el, és az egész teret meleg színű bőr-, fa- és műanyag burkolatok jellemzik. Itt minden apróság a kényelmet szolgálja, méghozzá elsősorban a hátsó utasokét: ők ugyanis az első fejtámlákba épített 13 hüvelykes monitorokon élvezhetik a középkonzolban elhelyezett DVD-lejátszó képét, miközben akár teljesen kinyújtott lábuk kihajtható lábtartókon pihenhet.

 
   
   

Emellett egy kis hűtőszekrényt is beszereltek a számukra, így az üdítőt vagy a pezsgőt is biztosan a legjobb hőfokon fogyaszthatják. A 807 GT gyakorlatilag minden szempontból megfelel egy hagyományos sofőrlimuzinnak - a nyitható tetőn át még integetni is lehet - mégis fele annyi helyet foglal.