Pagani Roadster: nyitott szupersportkocsi Genfre

2003.02.20. 11:46
 
   
   

Önálló kategóriát teremt az apró olasz cég legújabb modellje. A középmotoros V12-es roadster gyakorlatilag egyedülálló jelenség, legfeljebb a már nem gyártott Ferrari F50 vagy Lamborghini Diablo Roadster modellek hasonlíthatók hozzá. Ahogy az várható volt, a Paganinál nem csináltak nagy ügyet a tető levételéből: az autó merevsége a szénszálas váz miatt semmit sem változott, a 18.000 Nm/mm csavarási és a 9.000 Nm/mm hajlítási merevség az 1280 kg-os önsúllyal együtt olyan értékek, amelyekhez hasonlót jobbára csak versenyautóknál lehet mérni.

 
   
   

A tető hiánya miatt egyedül a motorháztető kialakításán kellett változtatni, amelyre így felkerült két újabb nyílás. A műanyag elemek alatt azonban minden változatlan: az AMG által átalakított 7,3 literes Mercedes V12-es 555 lóereje és 750 Nm-es nyomatéka a nyitott változatban is csorbítatlanul áll a vezető rendelkezésére.

 
   
   

A gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra a Roadsternél sem vesz igénybe többet 3,4 másodpercnél, és a 350 km/h körüli végsebesség is alig csökkent a megváltozott aerodinamikai kialakítás miatt. Emellett az autó ára sem lesz alacsonyabb, sőt, mivel a Pagani összesen 40 darabot tervez készíteni a nyitott változatból, így valószínűleg a 360.000 euró körüli új ár ellenére a gyűjtők meglátják majd benne a megtérüléssel kecsegtető befektetést.