Újabb sikeres év a Hyundai mögött

2003.02.26. 12:27

 
   
   

A Hyundai 2002-ben 21,95 milliárd dolláros rekord-forgalmat ért el, ami 17 %-os növekedést jelent 2001-hez képest. Ennél is nagyobb volt a profit növekedése: az 1,2 milliárd dolláros nettó nyereség 23,8 %-kal több, mint az egy évvel korábbi eredmény. A nyereség növekedése egyértelműen a viszonylag olcsó de megbízható koreai modellek iránti amerikai kereslet növekedésének volt betudható: az Egyesült Államokban több mint 375.000 autót adtak el, azaz 8,3 %-kal többet mint tavaly. Ez ugyan alacsonyabb, mint a 10,8 %-os teljes eladás-növekedés, viszont az amerikai kontinensen a cég nagyobb, drágább, és épp ezért jóval nagyobb nyereséget hozó modelljei voltak népszerűek. A Hyundai 2002-ben összesen 1,755 millió autót értékesített. A cég vezetése reménykedik benne, hogy az idei trend folytatódik, de elemzők figyelmeztetnek, hogy a dél-koreai valuta erősödése a jövőben megdrágíthatja az exportot, ami elsősorban a nettó nyereség csökkenésében jelentkezhet 2003 végére.