A Passat, a Touareg és a Phaeton is új
motorokkal mutatkozik be Genfben. A legnagyobb újdonság kétségkívül
a Phaeton dízel-változata, amelybe
a Touaregben már bemutatott ötliteres V10-es turbódízel motor
kerül. A 313 lóerős és 750 Nm nyomatékú egység, amelyet a
Phaetonban is csak négykerék-hajtással kínálnak, a 6,9 másodperc
alatt képes felgyorsítani a nagydarab karosszériát 100 km/h-ra, és
250 km/h feletti végsebességet is biztosíthatna az autónak, ha az
elektronika közbe nem avatkozna. Mindemellett az autó még
takarékosnak is mondható a maga kategóriájában: vegyes használatban
11,4 liter gázolajat fogyaszt 100 km-en, ami nem is rossz egy 2,5
tonnás járműtől.
A Touareg két motorral lesz gazdagabb: az
Amerikában már bemutatott 310 lóerős 4,2 literes Audi-féle V8-assal,
amelyhez hatsebességes automata váltót társítanak, és egy
öthengeres 2,5 literes turbódízel motorral, amely 174 lóerős
és 400 Nm nyomatékot képes átadni a hatsebességes kézi váltónak. A
Passat legújabb motorja az Audikban már régóta szereplő 2,5 literes
V6-os TDi motor 180 lóerős változata - eddig a típusba ugyanennek a
motornak a 150 lovas változatát szerelték - amely valószínűleg
egyben az utolsó változtatás a középkategóriás modell jelenlegi
generációján.