A kémfotók és fantomképek tanúsága szerint az új középkategóriás Peugeot sem arányaiban, sem részleteiben nem emlékeztet majd az elegáns 406-osra. Az autót hosszú első túlnyúlás, viszonylag hosszú kabin és rövid, de magas csomagtartó jellemzi, akárcsak a padlólemez-társ Citroën C5-öst. A tetővonal az álcázás alatt is jól láthatóan egyetlen dinamikus ív, hasonlóan a Peugeot 607-es megoldásához. A részletekről egyelőre csak találgatások láttak napvilágot fantomképek formájában, ezek szerint a 407-es a 307-eshez hasonló lámpákat kap,
a hűtőrács praktikus szerepét pedig teljes
egészében a lökhárítóba vágott nyílás veszi át, így az autó orra
egyetlen töretlen, sima felület lesz. Az autó így
nem csak nagyobb lesz, de nagyobbnak is látszik majd, mint
elődje volt, és csak remélhetjük, hogy a nehézkesség érzését
valahogy sikerül oldaniuk a formatervezőknek.
Kényelmi és műszaki szempontból egyértelmű előrelépéssel számolhatunk. Az új autó tágasabb lesz 406-osnál, sőt, a 10 cm körüli hosszkülönbségnek köszönhetően a C5-ösnél is, ami elsősorban a hátsó utasok helykínálatára lesz jó hatással. A csomagtér a becslések szerint hasonló méretű lesz, mint a C5-ösé, azaz kb. 460 literes.
A 407-es motorpalettája egyaránt tartalmaz majd
ismert és új elemeket. A négyhengeres benzinesek csaknem
változatlan formában kerülnek az új típusba, a 3 literes V6-os
pedig teljesítménynövelő kúrán esik át, így 207 helyett kb. 230
lóerős lesz. A dízelmotorok közt találkozhatunk a Forddal közösen
kifejlesztett új 136 lóerős kétliteressel, megújul viszont a 2,2
literes HDi motor amely új formájában
kb. 175 lóerő leadására lesz képes. 2005 környékén
mutatkozik be a 407-esben a vadonatúj 2,7 literes V6-os HDi egység,
amely a pletykák szerint legalább 210 lóerős lesz.
A hírek szerint először a limuzin változatot
mutatják be 2004 tavaszán Genfben, de még ugyanebben az évben
piacra kerül a kombi változat is. A kupé váltótípusa, amelyet már
házon belül fejleszt a Peugeot, 2005-ben érkezik.
Forrás: AMS