Cadillac CTSv: Corvette motorral

2003.04.17. 12:12

[New York Auto Show] A Mercedes AMG és a BMW M típusai ellen küldik harcba a Cadillac modellek V jelű változatait, amelyek első képviselője a CTS alapjaira épül. A CTSv elkészítésének receptje első hallásra egyszerű: a GM mérnökei LS6 jelű, kereken 400 lóerős 5,7 literes small-block V8-ast gyömöszöltek a motorháztető alá, és egy hatsebességes kézi váltóval párosították. Ehhez jön még némi optikai és futómű-tuning, és már kész is a BMW M5-ös amerikai riválisa.

 
   
   

Persze a dolog korántsem volt ilyen egyszerű: alaposan át kellet dolgozni a V6-os motorhoz tervezett CTS-t és a Corvette V8-asát egyaránt, hogy képesek legyenek egy egységet alkotni, de az alapján, amit a GM elárult az autóról, megérte. Az 1750 kilós autó végsebessége több mint 250 km/h, és öt másodpercen belül gyorsulhat 100 km/h-s sebességre. Mindehhez az autó erősebb kanyarstabilizátorokat és 27 %-kal merevebb rugókat kapott, amelyek az alaptípus amerikai mércével mérve eleve kemény futóművét határozottan sportossá tették. A fékrendszert is hatásosabbra cserélték: elöl és hátul is hűtött féktárcsákat találunk négydugattyús Brembo féknyergekkel. A 18 hüvelykes felnik és a 245/45-ös méretű gumik már nemcsak a sportos élményhez járulnak hozzá, de optikailag is alaposan feldobják az autót. A Cadillac szakemberei emellett a többi kötelező gyakorlatnak számító tuningfogást is igénybe vették: az autó egyebek közt új lökhárítókat és sportüléseket, a belső tér fém betéteket, a műszerfal piros mutatókat kapott.

A CTSv-t a tervek szerint 2003 negyedik negyedévében kezdik gyártani egy üzemben az alap CTS-el, az SRX hobbiterepjáróval és a később bemutatandó STS luxusautóval. Az autó európai forgalmazásáról egyelőre nem tudunk, így lehetséges - bár valószínűtlen -, hogy a Corvette motoros limuzin csak szürkeimportőrökön keresztül juthat el az Óvilágba.