A jövő Volvói

2003.04.18. 13:52
 
   
    Urban Jungle Rider

[New York Auto Show] A svéd gyártó öt makettet állított ki New Yorkban, amelyek a tervezők elképzeléseit mutatják be a jövő Volvóit illetően. A formatanulmányok mellett egy-egy érintőképernyős monitort helyeztek el, amelyeken keresztül a látogatók megoszthatják véleményüket a gyár szakembereivel. Az ötlettel a Volvo két legyet üt egy csapásra: egyfelől rengeteg információt gyűjthetnek a tervekkel kapcsolatban és megtalálhatják azok gyenge pontjait, másfelől meggyőzhetik az érdeklődőket arról, hogy törődnek a potenciális vásárlók véleményével.

Az öt tanulmány öt különféle járműtípust mutat be:

 
   
  Yellow Sport Sedan  

A legkülönösebb a Yellow Sport Sedan nevű kreáció: ez a négykerekű a motorkerékpár-iparból kölcsönzött megoldások segítségével vázolja fel hogy hogyan képzelnek el a Volvónál egy ultrakönnyű, takarékos és kompakt, de villámgyors négyülésest. A tanulmány különlegessége a burkolólemezek között kikandikáló alumínium rácsváz és a hátsó kerekeket kívülről tartó hosszanti lengőkarok.

 
   
    Sports Coupé

A Sports Coupé nevű tanulmány egy formás kétüléses, amely elölről a legendás P1800 vonásait viseli magán. A terv érdekessége, hogy a Volvo tervezői nullemissziós hajtáslánccal képzelik el a gyártását, bár azon sem lepődne meg senki, ha később hasonló vonásokkal jelenne meg a 40-es sorozat utódjának kupé változata.

 
   
  Small SUV  

A Small SUV szintén egy kompakt járművet ábrázoló makett, ám ez az XC90-eshez hasonlít. A Volvo sajtóközleménye szerint ezzel a kreációval azt igyekeztek megmutatni, hogy kisebb méretben is képesek impozáns terepjárót készíteni. Ez a makett a formája alapján lehetne akár az XC50-es tervezésének egy mellékterméke is.

 
   
    Four-Seat Hatchback

Az utolsó két makett számos közös vonást mutat: az Urban Jungle Rider és a Four-Seat Hatchback egyaránt háromajtós alsó-középkategóriás járműveket ábrázol, ám míg az előbbi egy terepjárósított városi "túrabakancsra" emlékeztet, addig a másik ívelt tetővonalával egy apró GTI-nek látszik. Mindkét modell olyan formai megoldásokat mutat be, amelyek ismerősek lehetnek a mai Volvo modellekről, és hétköznapiságukban akár holnaptól gyárthatóak is lennének. Itt szintén belénk hasíthat az érzés, hogy egy szériamodell készítésekor keletkezett maketteket szemlélünk, például a Ford Focus alapú következő 40-es sorozat valamely előtervét.

A Volvónál egyelőre nem árultak el semmilyen konkrétumot a makettek eredetéről, de hangsúlyozták, hogy egyetlen öncélú tanulmányt sem mutatnak be: minden koncepcióautójukon találhatunk olyan részleteket, amelyekkel későbbi szériamodelleken is találkozhatunk.