Autós múltidézés május 1-én

2003.05.05. 19:20

 
   
   

Ötödször rendezték meg a Városligetben a Szocialista Járműgyártás Gyöngyszemei című nosztalgia-autós találkozót, amely az idén minden eddiginél nagyobb szabásúra sikeredett. A Közlekedési Múzeum előtti térség már tavaly kicsinek bizonyult, így az idén a Felvonulási tér egy darabját bérelték ki a rendezők, mondván, hogy itt szellősebben lehet majd elhelyezni az autókat. Tévedtek: a nagyobb terület is épp hogy elég volt az átkos múlt négykerekű mementói számára.

 
   
   

A többséget még mindig a 30 évnél fiatalabb járművek tették ki, de azért akadt néhány különlegesség is. Csodálatos látványt nyújtott például a két gyári állapotúra restaurált Volga M-21 típus. Mindkettőt ritka, de létező gyári színben újították fel: az egyik türkizzöld, a másik pedig okkersárga színben pompázott. Szintén különlegességnek számít a teljesen újszerű Csepel tartálykocsi, a páncélozott ZiSZ limuzin, a szépen rendbe hozott IFA Framo kisteherautó vagy a hófehér EMW. A közismert típusokból is akadt számos gyönyörű példány: csodálatos állapotú gömbölyű Wartburgok, Trabantok, Skodák, régebbi és újabb Moszkvicsok sorakoztak tucatjával egymás mellett.

 
   
   

A rendezők stílszerűen egy vélhetően honvédségi eredetű Csepel teherautó platójáról osztották a díjakat hol szakértő zsűri döntése, hol a nézők tapsának hangereje alapján. A találkozó legszakadtabb autójának díjáért jelentkezők legnagyobb meglepetésére e kategória értékelését egy rendőrtiszt végezte. A mezőnyre jellemző, hogy többször felmerült - szerencsére csak tréfaként - a forgalmi engedélyek azonnali bevonásának ötlete.

 
   
   

A Szocialista Járműgyártás Gyöngyszemei lassan, de biztosan Magyarország egyik legnagyobb ilyen típusú rendezvényévé vált, és a szervezők ígérete szerint jövőre is megrendezik, remélhetőleg még nagyobb területen.